fbTrack
REKLAMA

Nieruchomości

Wodoodporne podłogi – trend, który zmieni polski rynek wnętrz?

Ponad 1,5 mld zł rocznie – tyle wart jest polski rynek podłóg. Ugruntowaną już strukturę zmienić może nowość Swiss Krono. Jeden z potentatów rynkowych w Polsce wprowadza do oferty podłogi wodoodporne – kolekcję, która zabezpieczona jest na wypadek zalania. A to jeszcze bardziej przełoży się na popularność laminatów w kraju.

Łatwość montażu, swoboda konserwacji, wytrzymałość oraz odporność na plamy – te cechy decydują o niesłabnącej popularności podłóg laminowanych. Trend, który widoczny jest w Polsce to część światowej tendencji. Amerykańska agencja Grand View Research, analizując rynek podłóg laminowanych i drewnianych w 2020 r. wycenia na ok. 92 mld dolarów. Wrażenie jednak robi nie tylko sama kwota, ale i dynamika rozwoju. Laminaty zyskują na popularności dzięki utrzymaniu doskonałych właściwości technicznych, a jednocześnie – rosnącemu bogactwu kolorystyki.

Wytrzymałość i estetyka

Te dwie cechy decydują dziś o jakości podłogi laminowanej. Pokazuje to wprowadzona jesienią 2020 r. na polski rynek kolekcja podłóg Swiss Krono. To kilkadziesiąt dekorów, które doskonale nawiązują wyglądem głównie do drewna, choć i innych struktur – np. betonu czy kamienia. W sytuacji, gdy panele laminowane pod względem kolorystyki świetnie komponują się z identycznymi produktami takimi jak płyty meblowe czy blaty kuchenne, opierając się na jednym producencie można stworzyć intrygujące i spójne wnętrze.

Kluczowe w kontekście atrakcyjności paneli podłogowych stają się ich właściwości techniczne. To nie tylko kwestia samej ścieralności – standardem stały się dziś podłogi o klasie AC5, czyli doskonale przygotowane pod kątem intensywnego ruchu. Podstawowym parametrem nowoczesnych podłóg laminowanych stało się dostosowanie ich do wymogów ogrzewania podłogowego. Dodatkowo, od jesieni 2020 r. Swiss Krono wprowadziło na rynek panele wodoodporne – podłogi, które dzięki technologii Aqua Pearl są zabezpieczone na wypadek przypadkowego zalania czy codziennego kontaktu z wodą.

Nowa jakość podłogi laminowanej

Naturalnym jest, że klient wybierający podłogi laminowane może dobierać je pod kątem najmniejszych detali. Coraz bardziej idzie za tym również ich funkcjonalność. Dostosowanie do ogrzewania podłogowego, rosnące klasy ścieralności czy technologia wodoodporności to rozwiązania, które stają się równie istotne jak sam wygląd podłogi – mówi Paweł Rzekanowski, dyrektor marketingu i e-commerce sieci salonów Abler. 8-oddziałowa firma to jedna z największych sieci hurtowni wyposażenia wnętrz w Polsce i autoryzowany przedstawiciel Swiss Krono.

Abler odnotowuje szczególne zainteresowanie nowymi podłogami tej marki. To efekt m.in. kampanii reklamowej podkreślającej nie tylko efektowność paneli podłogowych, ale i ich funkcjonalność. Tu Swiss Krono kładło nacisk m.in. na uwypuklenie wygody, jakie zapewniają wodoodporne podłogi – pod kątem kuchennych eksperymentów czy sytuacji, gdy do wnętrza mieszkania lub domu wchodzi się wprost z ogrodu. W takich sytuacjach właściwości paneli stają się szczególnie istotne.   

Materiał Promocyjny 

REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA