Chińczycy chcą produkować samochody w Meksyku

Chiński koncern samochodowy Great Wall Motor rozważa wybudowanie fabryki w dwóch meksykańskich stanach, które dotknięte zostały antymeksykańską polityką nowego prezydenta USA.

Aktualizacja: 05.04.2017 11:19 Publikacja: 05.04.2017 10:24

Chińczycy chcą produkować samochody w Meksyku

Foto: Bloomberg

Te dwa zakłady mogą stać się ratunkiem dla Meksyku po wyjściu lub ograniczeniu zaangażowania ze strony amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego w tym kraju.

Z informacji agencji Reutera wynika, że koncern GWM zainteresowany jest zbudowaniem zakładów w stanie Nuevo Leon w północnym Meksyku lub w centralnym stanie San Luis Potosi.

Przedstawiciele firmy już odbyli pierwsze, wstępne rozmowy.

Według Reutera inwestycja GWM może ruszyć już w przyszłym roku a jej wartość to około 500 mln dolarów. Zakład ma produkować do 250 tys. aut rocznie na rynek amerykański oraz meksykański, wykorzystując m.in. chińskie części i kanały dystrybucyjne.

Reuters przypomina, że Chińczycy dotychczas nie inwestowali mocno w Meksyku, jednak teraz - po wycofaniu się niektórych amerykańskich firm - mogą z powodzeniem zająć ich miejsce. Już w lutym tego roku inna chińskie firmy motoryzacyjne Anhui Jianghuai Automobile oraz Chori Company poinformowały, że zamierzają wspólnie z firma należącą do miliardera Carlosa Slima wybudować fabrykę samochodów w stanie Hidalgo. Wartość inwestycji to ok. 200 mln dolarów.

Amerykanie wychodzą z Meksyku

W styczniu tego roku koncern Ford Motor zrezygnował z wartego 1,6 mld dolarów projektu w San Luis Potosi, a koncern Carrier produkujący urządzenia grzewcze i klimatyzatory w grudniu zeszłego roku ograniczył plany przeniesienia produkcji do Nuevo Leon.

To efekt działalności Donalda Trumpa, który zapowiadał już podczas kampanii wyborczej, że zmusi amerykańskie koncerny by znów produkowały w USA.

Great Wall Motor to największy chiński producent samochodów osobowych, mający swą siedzibę w Baoding. Jest też największym producentem pick-upów w Chinach. Firma sprzedaje swoje pojazdy na rynkach Środkowego i Dalekiego Wschodu, Afryki Północnej oraz w Europie.

Te dwa zakłady mogą stać się ratunkiem dla Meksyku po wyjściu lub ograniczeniu zaangażowania ze strony amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego w tym kraju.

Z informacji agencji Reutera wynika, że koncern GWM zainteresowany jest zbudowaniem zakładów w stanie Nuevo Leon w północnym Meksyku lub w centralnym stanie San Luis Potosi.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Diesel, benzyna, hybryda? Te samochody Polacy kupują najczęściej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Konsument jeszcze nie czuje swej siły w ESG
Materiał partnera
Rośnie rola narzędzi informatycznych w audycie
Materiał partnera
Rynek audytorski obecnie charakteryzuje się znaczącym wzrostem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Ceny za audyt będą rosły