Nominacje są przygotowaniem do zmiany pokoleniowej w kierownictwie drugiego co do wielkości rodzinnego konglomeratu w Korei, czebola. Niemiec Albert Biermannm, wcześniej we kierownictwie BMW, został szefem działu R&D na miejsce długoletnich dyrektorów Yang Woong-chula i Kwon Moon-sika. Zmianę uznano za istotny etap wprowadzania nowych idei w grupie zbyt skupionej na Korei. Łącznie obsadzono nowymi ludźmi 17 stanowisk w Hyundai Motor i Kia Motors, które razem są piątym producentem pojazdów na świecie.

We wrześniu syn 80-letniego patriarchy Chung Mong-koo, Euisun Chung (48) został awansowany na stanowisko wiceszefa rady dyrektorów, zbliżając się do szczytu władzy w konglomeracie. - Ta zmiana świadczy, że Chung junior zwiększa swe wpływy, co budzi nadzieje u inwestorów, że dojdzie do większych zmian - stwierdził Kim Joon-sung z Meritz Securities. Do obu zmian doszło w czasie, gdy Hyundai stara się powstrzymać spadek zysków na skutek kosztów akcji przywoławczych w Stanach i słabej sprzedaży w Ameryce i w Chinach.

Odrębna informacja o dużej inwestycji Hyundai Mobis w produkcję ogniw baterii także poprawiła nastroje inwestorów, akcje grupy zyskały ponad 6 proc. Analitycy zwracają uwagę, że Chung junior osiąga postępy w planach restrukturyzacji ogromnej grupy po anulowaniu wcześniej planu z powodu sprzeciwu funduszu spekulacyjnego Elliott. Oznaką słabnących wpływów chairmana Chunga może być to, że jeden z jego najbliższych ludzi, wiceprzewodniczący Kim Yong-hwan odszedł z głównej firmy samochodowej i trafił na takie samo stanowisko w filii produkcji stali Hyundai Steel.

Biermann, wcześniej w dziale projektowania pojazdów wyczynowych BMW, jest jednym z kilku cudzoziemców, których sprowadził młodszy Chung. W październiku innych człowiek z BMW, Thomas Schemera został szefem działu projektowania pojazdów autonomicznych i elektrycznych, a szef stylistów w Bentleyu, Luc Donckerwolke nadzoruje wzornictwo w Hyundaiu i Kia.