W maju urząd zainteresował się sygnałami, że Maruti Suzuki zmusza sprzedawców swych pojazdów do ograniczania proponowanych rabatów, czym utrudnia konkurencję między nimi i szkodzi konsumentom. Producenci ustalają czasami limity opustów, aby nie dochodziło do wojny cenowej między salonami, ale indyjskie prawo zabrania „stosowania ceny odsprzedażnej", jeśli powoduje „wymierne odwrotne skutki na konkurencję w Indiach".

Teraz CCI ogłosił, że jest niezbędne szczegółowe śledztwo dla oceny metod stosowanych przez tę firmę, bo „twierdzenia z pierwszej ręki stanowią modelowy przypadek kwalifikujący się do wszczęcia postępowania wyjaśniającego, czy dochodziło do stosowania mechanizmu ceny odsprzedażnej".

Maruti, w której większościowy pakiet ma Suzuki nie kwapiła się z odpowiedzią na prośbę Reutera o komentarz. Firma ta ma w Indiach 51 proc. udziału rynkowego, w ostatnim roku do końca marca sprzedała 1,73 mln samochodów osobowych w sieci prawie 3 tys. salonów.