Promujemy młode rodzime marki

Młode, ambitne, dynamiczne – takie marki promuje zorganizowany w tym roku już po raz siódmy konkurs „Rzeczpospolitej" Młoda Marka Sukcesu.

Publikacja: 22.02.2018 20:00

Promujemy młode rodzime marki

Foto: Rzeczpospolita

Celem przedsięwzięcia jest wyróżnienie firm, które w ciągu ostatnich siedmiu lat zbudowały szybko rosnące i zdobywające rynek marki.

Pokazując ich sukces, chcemy jednocześnie zachęcić kolejne przedsiębiorstwa do pójścia w ślady laureatów, gdyż to właśnie silne, rozpoznawalne marki są dzisiaj najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.

W zbudowaniu takiej przewagi ma pomóc główna nagroda w konkursie, którą jest kampania reklamowa o wartości 250 tys. zł. O tytuł Młodej Marki Sukcesu i o główną nagrodę ubiegało się w tym roku ponad 30 firm, a kilka nich startowało już po raz kolejny. Niestety, spora część kandydatów nie była w stanie spełnić warunków określonych w regulaminie dostępnym na stronie internetowej „Rzeczpospolitej". Zgodnie z nim o tytuł Młodej Marka Sukcesu mogły się ubiegać marki utworzone specjalnie na polski rynek, które:

- zadebiutowały na polskim rynku po 1 stycznia 2010 roku,

- osiągnęły co najmniej 7 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2016 roku albo (w przypadku marek debiutujących po 1 stycznia 2016 r.) uzyskały 4 mln zł przychodów przez sześć miesięcy 2017 roku.

Warunkiem udziału w konkursie było też wypełnienie internetowej ankiety dostępnej na stronie „Rz".

O wyborze zwycięzcy konkursu zadecydowała, jak co roku, Rada Polskich Marek, którą tworzą eksperci i szefowie firm – właścicieli czołowych krajowych marek. Spośród 12 kandydatów, którzy zakwalifikowali się do konkursu, rada wybrała trzy marki. Tytuł Młodej Marki Sukcesu zdobyła Funtronic Magiczny Dywan, a markom Answear.com i Hammer rada przyznała specjalne wyróżnienia.

Po raz pierwszy na podium nie znalazła się żadna marka spożywcza. Tegoroczny finał zdominowały marki z sektora technologicznego, co potwierdza jego rosnącą rolę w polskiej gospodarce. ©?

Kapituła nagrody

Grażyna Kasiak, kierownik Zespołu PR i Nowych Mediów, PZU SA

Tomasz Styczyński, Wiceprezes Pekao SAa

Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita

Celem przedsięwzięcia jest wyróżnienie firm, które w ciągu ostatnich siedmiu lat zbudowały szybko rosnące i zdobywające rynek marki.

Pokazując ich sukces, chcemy jednocześnie zachęcić kolejne przedsiębiorstwa do pójścia w ślady laureatów, gdyż to właśnie silne, rozpoznawalne marki są dzisiaj najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko
Ekonomia
Wierzyciel zlicytuje maszynę Janusza Palikota i odzyska pieniądze