Media i internet

Zapłaciłeś za grę? Płać więcej

materiały prasowe
Globalni giganci coraz częściej w tradycyjnych produkcjach ukrywają dodatkowe płatności, co rodzi frustrację graczy. Polskie studia nie chcą iść tą drogą.

Już ponad 0,5 mld dolarów wart jest polski rynek gier – wynika z najnowszych danych opublikowanych przez firmę Newzoo. W globalnym rankingu nadal zajmujemy 23. miejsce. Zmiany są niewielkie, ale jedna aż bije po oczach: bardzo szybko rośnie rynek chiński. Jest już wart 32,5 mld dol., czyli o ponad 7 mld dol. więcej niż amerykański. Na świecie daje się też zauważyć niepokojące zjawisko rosnącej popularności mikropłatności. Jeszcze do niedawna były domeną gier typu free to play, czyli darmowych, ale coraz częściej są „zaszywane" również w dużych, płatnych produkcjach globalnych koncernów.

Rozpaczliwy apel

Jaskrawym przykładem oporu graczy był przypadek „Battlefronta II", który właśnie z powodu mikropłatności wywołał burzę i przełożył się na spadek cen akcji firmy EA. Głośnym echem odbił się też niedawny list otwarty napisany przez nastolatka do globalnych koncernów. Przyznał, że jest uzależniony od gier, i poinformował, że na mikropłatności wydał już ...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL