Książki bez konkurencji

Jako najbardziej pożądany prezent wskazuje je niemal co drugi Polak. W innych krajach ważniejsza jest gotówka.

Publikacja: 03.12.2015 21:00

Książki bez konkurencji

Foto: 123RF

Wyjątkowe powodzenie książek na listach prezentowych Polaków jest o tyle zaskoczeniem, że ich sprzedaż systematycznie spada. Z ostatniej edycji badania Biblioteki Narodowej wynika, że 41,7 proc. Polaków przeczytało w ciągu roku przynajmniej jedną książkę. Dane są minimalnie lepsze niż w poprzedniej edycji, ale pokazują spadek zainteresowania książkami.

Moda na ich kupowanie eksploduje w sezonie bożonarodzeniowym. To prezent odpowiedni dla wielu grup wiekowych, dostępny cenowo, można też przygotować się na taką okazję odpowiednio wcześniej. Według świątecznego raportu Deloitte aż 46 proc. Polaków uważa książki za najbardziej pożądany prezent, co daje też naszemu krajowi miejsce w małej grupie preferujących właśnie książki, a nie gotówkę. Duńczycy, Włosi i Brytyjczycy wskazali podobnie jak my, podczas gdy pozostali wolą dostać pieniądze.

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu