Telewizja Puls zrezygnowała z usług TVN Media na rzecz Polsatu

Grupa Zygmunta Solorza od 2021 roku zaoferuje reklamodawcom większy zasięg kampanii.

Publikacja: 02.12.2020 21:00

Telewizja Puls zrezygnowała z usług TVN Media na rzecz Polsatu

Foto: Adobe Stock

Polsat Media Biuro Reklamy, spółka z grupy Cyfrowego Polsatu, będzie od stycznia wyłącznym reprezentantem Telewizji Puls, właściciela kanałów TV Puls i Puls 2, w kontaktach z reklamodawcami.

Tym samym po dziesięciu latach należąca do Dariusza Dąbskiego grupa, będąca numerem cztery wśród krajowych nadawców, rozstaje się z TVN Media (należy do Grupy Discovery po tym, jak Amerykanie przejęli TVN). Co dokładnie przesądziło o tej zmianie, żadna ze stron nie chce ujawnić. TVN podała tylko, że nie udało się dojść do porozumienia ws. warunków dalszej współpracy.

Formalnie o wyłonieniu nowego partnera handlowego Telewizji Puls przesądził konkurs. Jak mówi Dariusz Dąbski, został on rozstrzygnięty na przełomie listopada i grudnia. – Wygrała najlepsza oferta, a w jej skład wchodzi wiele parametrów, są one jednak objęte tajemnicą handlową – zastrzega biznesmen.

Na rynku reklamowym słychać komentarze, że Dąbski od lat o tej porze roku przystępował do negocjacji i zapowiadał zmianę pośrednika, ale zawsze ostatecznie pozostawał przy TVN Media. Dlatego telewizyjna roszada dziwi uczestników rynku. Według jednego z naszych rozmówców w tym roku do zmiany skłonić mógł właściciela Telewizji Puls topniejący dystans pod względem widowni między TV Puls a rosnącym TVN7.

Według danych Nielsena w listopadzie TV Puls miała 3,76-proc. udział w całkowitej widowni, a TVN7 3,68-proc. Rok wcześniej było to odpowiednio 3,94 proc. i 3,06 proc. W grupach atrakcyjnych dla reklamodawców (16–49 i 16–59) TVN7 przegoniła już TV Puls.

W 2019 r. przychody Telewizji Puls wyniosły ok. 214 mln zł. Teraz część jej wpływów zasili przychody grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza. Pośredniczy ona już w sprzedaży czasu antenowego Grupy Kino Polska TV, Grupy 4Fun TV czy Wirtualnej Polski Holding (ma Telewizję WP). WPH zrezygnowała z usług TVN Media rok temu.

Polsat Media Biuro Reklamy, spółka z grupy Cyfrowego Polsatu, będzie od stycznia wyłącznym reprezentantem Telewizji Puls, właściciela kanałów TV Puls i Puls 2, w kontaktach z reklamodawcami.

Tym samym po dziesięciu latach należąca do Dariusza Dąbskiego grupa, będąca numerem cztery wśród krajowych nadawców, rozstaje się z TVN Media (należy do Grupy Discovery po tym, jak Amerykanie przejęli TVN). Co dokładnie przesądziło o tej zmianie, żadna ze stron nie chce ujawnić. TVN podała tylko, że nie udało się dojść do porozumienia ws. warunków dalszej współpracy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza