Telewizja Puls zrezygnowała z usług TVN Media na rzecz Polsatu

Grupa Zygmunta Solorza od 2021 roku zaoferuje reklamodawcom większy zasięg kampanii.

Publikacja: 02.12.2020 21:00

Telewizja Puls zrezygnowała z usług TVN Media na rzecz Polsatu

Foto: Adobe Stock

Polsat Media Biuro Reklamy, spółka z grupy Cyfrowego Polsatu, będzie od stycznia wyłącznym reprezentantem Telewizji Puls, właściciela kanałów TV Puls i Puls 2, w kontaktach z reklamodawcami.

Tym samym po dziesięciu latach należąca do Dariusza Dąbskiego grupa, będąca numerem cztery wśród krajowych nadawców, rozstaje się z TVN Media (należy do Grupy Discovery po tym, jak Amerykanie przejęli TVN). Co dokładnie przesądziło o tej zmianie, żadna ze stron nie chce ujawnić. TVN podała tylko, że nie udało się dojść do porozumienia ws. warunków dalszej współpracy.

Formalnie o wyłonieniu nowego partnera handlowego Telewizji Puls przesądził konkurs. Jak mówi Dariusz Dąbski, został on rozstrzygnięty na przełomie listopada i grudnia. – Wygrała najlepsza oferta, a w jej skład wchodzi wiele parametrów, są one jednak objęte tajemnicą handlową – zastrzega biznesmen.

Na rynku reklamowym słychać komentarze, że Dąbski od lat o tej porze roku przystępował do negocjacji i zapowiadał zmianę pośrednika, ale zawsze ostatecznie pozostawał przy TVN Media. Dlatego telewizyjna roszada dziwi uczestników rynku. Według jednego z naszych rozmówców w tym roku do zmiany skłonić mógł właściciela Telewizji Puls topniejący dystans pod względem widowni między TV Puls a rosnącym TVN7.

Według danych Nielsena w listopadzie TV Puls miała 3,76-proc. udział w całkowitej widowni, a TVN7 3,68-proc. Rok wcześniej było to odpowiednio 3,94 proc. i 3,06 proc. W grupach atrakcyjnych dla reklamodawców (16–49 i 16–59) TVN7 przegoniła już TV Puls.

W 2019 r. przychody Telewizji Puls wyniosły ok. 214 mln zł. Teraz część jej wpływów zasili przychody grupy kontrolowanej przez Zygmunta Solorza. Pośredniczy ona już w sprzedaży czasu antenowego Grupy Kino Polska TV, Grupy 4Fun TV czy Wirtualnej Polski Holding (ma Telewizję WP). WPH zrezygnowała z usług TVN Media rok temu.

Polsat Media Biuro Reklamy, spółka z grupy Cyfrowego Polsatu, będzie od stycznia wyłącznym reprezentantem Telewizji Puls, właściciela kanałów TV Puls i Puls 2, w kontaktach z reklamodawcami.

Tym samym po dziesięciu latach należąca do Dariusza Dąbskiego grupa, będąca numerem cztery wśród krajowych nadawców, rozstaje się z TVN Media (należy do Grupy Discovery po tym, jak Amerykanie przejęli TVN). Co dokładnie przesądziło o tej zmianie, żadna ze stron nie chce ujawnić. TVN podała tylko, że nie udało się dojść do porozumienia ws. warunków dalszej współpracy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji