fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Udany kwartał e-Kiosku. Większe wpływy ze sprzedaży

Fotorzepa/ Ryszard Waniek
e-Kiosk: ponad trzykrotnie większy zysk w trzecim kwartale, większe wpływy ze sprzedaży.

Spółka e-Kiosk S.A., największy dystrybutor e-prasy w Polsce (Grupa Gremi Media) zanotowała w trzecim kwartale br. 2,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o 33 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto spółki wyniósł 472 tys. zł, czyli ponad trzykrotnie więcej, niż w trzecim kwartale 2018r, a EBIDTA 743 tys. zł, dwukrotnie więcej, niż przed rokiem.

W ujęciu trzech kwartałów wyniki e-Kiosku również są imponujące - przychody ze sprzedaży wzrosły z 6,49 do 7,56 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku, zysk netto zwiększył się z 62 tys. do 1,29 mln zł (ponad 20-krotnie więcej), a EBIDTA z 951 tys. zł do 1,97 mln.

Tak dobre wyniki są rezultatem konsekwentnie realizowanej strategii optymalizacji kosztów, bieżącego monitorowania marży dla wszystkich grup produktowych oraz aktywnych działań sprzedażowych.

- Konsekwencja się opłaca. Włożyliśmy maksymalny wysiłek w proces optymalizacji kosztów w spółce i uważnie przyglądamy się wszystkim naszym produktom i kanałom dystrybucji pod kątem efektywności. Wprowadzamy też wiele nowych projektów, bo chcemy się przygotować na szybko zmieniający się rynek, mówi Łukasz Piela, prezes e-Kiosk. S.A.

Spółka podpisała w ostatnim okresie m.in. trzyletnią umowę na dostawę e-prasy do Grupy PGNiG. Bardzo dobre wyniki osiągnęła w trzecim kwartale także należąca do e-Kiosku agencja eContentLAB, która rozszerzyła współpracę z producentem komputerów NTT System. Agencja w minionym kwartale rozpoczęła również realizację dwóch aplikacji wspierających działania marketingowe i sprzedażowe swoich klientów, w tym z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Równolegle trwały intensywne prace zmierzające do wdrożenia systemu CRM (customer relationship management) konsolidującego kluczowe procesy biznesowe w organizacji. Opracowano nowe funkcjonalności, zakres oraz warstwę wizualną dla platformy do sprzedaży oprogramowania Mała Księgowość.

W minionym kwartale należąca do e-Kiosku księgarnia nexto.pl objęła patronatem Kawiarnię Literacką podczas OFF Festivalu, jednym z największych festiwali muzycznych w Europie.

E-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl, ComPress oraz eContentLAB.pl.

Spółka realizuje ciągły rozwój platform dystrybucyjnych oraz rozbudowę katalogu i oferty, co wpływa korzystnie na budowanie przychodów w oparciu o najpełniejsze na rynku portfolio cyfrowych treści oraz dynamiczny rozwój sieci partnerskiej. Obecny katalog produktów elektronicznych, jakie e-Kiosk S.A. oferuje klientom obejmuje ponad 60 tys. pozycji (ebooki, audiobooki oraz eprasa).

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA