We wtorek w Polsce oficjalnie ruszyła internetowa platforma sportowo-rozrywkowa Viaplay, należąca do szwedzkiej grupy NENT. Dostęp do niej kosztuje 34 zł miesięcznie.
Anders Jensen, prezes NENT Group nie podał, ilu abonentów chce ona zdobyć w Polsce w tym i w przyszłym roku, natomiast w jego ocenie polski rynek streamingu nie jest w pełni „ogarnięty" przez nikogo.
Szwedzi chcą zdobywać widzów dzięki trzem filarom. – Pierwszy to Robert Lewandowski, drugi Bundesliga, trzeci to kobiety w sporcie – powiedział Jensen.
Platforma ruszyła, mając dwóch dystrybutorów w postaci telewizji kablowych: Vectry i UPC Polska. Jensen pytany o potencjalną współpracę z siecią komórkową Play, chociażby z racji nazwy platformy, nie powiedział ani tak, ani nie. – Viaplay via Play – kto by pomyślał. Zobaczymy – stwierdził.
– Jesteśmy otwarci na różne typy współpracy – powiedział pytany, czy wyobraża sobie aby Viaplay mogła być częścią internetowej oferty wybierającego się na giełdę Canal+ Polska, jak to ma miejsce z Netfliksem. – Istnieje wiele możliwości pakietowania treści platform streamingowych. Można spakować je razem, można wyświetlać wszystkie treści na jednej platformie – powiedział.