Streamingowa wojna o polskiego widza

Debiut szwedzkiej platformy Viaplay zmobilizował do działania obecne w polskiej sieci serwisy strumieniujące filmy i seriale. To początek zmian.

Publikacja: 03.08.2021 21:00

Streamingowa wojna o polskiego widza

Foto: Adobe Stock

We wtorek w Polsce oficjalnie ruszyła internetowa platforma sportowo-rozrywkowa Viaplay, należąca do szwedzkiej grupy NENT. Dostęp do niej kosztuje 34 zł miesięcznie.

Anders Jensen, prezes NENT Group nie podał, ilu abonentów chce ona zdobyć w Polsce w tym i w przyszłym roku, natomiast w jego ocenie polski rynek streamingu nie jest w pełni „ogarnięty" przez nikogo.

Szwedzi chcą zdobywać widzów dzięki trzem filarom. – Pierwszy to Robert Lewandowski, drugi Bundesliga, trzeci to kobiety w sporcie – powiedział Jensen.

Platforma ruszyła, mając dwóch dystrybutorów w postaci telewizji kablowych: Vectry i UPC Polska. Jensen pytany o potencjalną współpracę z siecią komórkową Play, chociażby z racji nazwy platformy, nie powiedział ani tak, ani nie. – Viaplay via Play – kto by pomyślał. Zobaczymy – stwierdził.

– Jesteśmy otwarci na różne typy współpracy – powiedział pytany, czy wyobraża sobie aby Viaplay mogła być częścią internetowej oferty wybierającego się na giełdę Canal+ Polska, jak to ma miejsce z Netfliksem. – Istnieje wiele możliwości pakietowania treści platform streamingowych. Można spakować je razem, można wyświetlać wszystkie treści na jednej platformie – powiedział.

Jedną z dróg rozwoju platformy w Polsce może być kooperacja z linearnym kanałem telewizyjnym. Konkretów Jensen jednak nie podał.

Prezes NENT Group pytany, jak wyobraża sobie konsumpcję treści w streamingu w przyszłości, stwierdził, że z czasem serwisów tego typu będzie ubywać. – Przetrwają te wyróżniające się kontentem oraz inwestujące w technologię. Następować będzie stopniowa konsolidacja – mówił.

NENT Group, podobnie jak inne platformy działające w Polsce, zamierza także inwestować w lokalne produkcje. Jeden z seriali, o którym poinformowano we wtorek, produkować ma Artur Kowalewski współpracujący z ATM Grupą. Spółka nie odpowiedziała we wtorek na nasze pytania, w jakim stopniu ona sama będzie w ten projekt zaangażowana.

Wejście NENT Group zdaje się być wyzwaniem dla działających już platform. Data debiutu Szwedów była znana od miesięcy. Nie przez przypadek więc raczej właśnie w poniedziałek 2 sierpnia Canal+ Polska i Netflix ogłosiły wspólną ofertę. Kupując dostęp do Canal Plus Online, można wybrać opcję z dostępem do Netfliksa. Pierwszy miesiąc to koszt 40 zł. Kolejne – 65 zł.

Debiut Viaplay zbiega się w czasie z szeroko zakrojoną kampanią marketingową grupy medialnej Zygmunta Solorza. Trwa rebranding jej marek, w tym platformy streamingowej Ipla. Polsat dawkuje informacje, jak się ona zmieni. Wiadomo już, że będzie działać pod marką Polsat Box Go, będzie serwisem płatnym i otwartym dla wszystkich widzów. Ruszy w nowej odsłonie we wrześniu. Ma być otwarty dla wszystkich widzów, niezależnie od tego, czy ktoś jest abonentem Cyfrowego Polsatu lub Polkomtela, właściciela marki Plus. Nie będzie w nim treści dostępnych „za darmo", czyli za obejrzenie reklamy. Ten model rozrywki będzie dostępny w serwisie Polsat Go z treściami należącymi tylko do Polsatu. To jednak nie znaczy, że widz nie zobaczy reklam wcale.

Czy „nowa Ipla" będzie tańsza, czy droższa niż do tej pory – grupa nie zdradza. Zapewnia, że wykupione cykliczne pakiety pozostaną ważne, a loginy i hasła do nowego serwisu nie zmienią się. Ipla już teraz się zmienia. Od 1 sierpnia nie można skorzystać z pakietu Ipla bez reklam.

We wtorek w Polsce oficjalnie ruszyła internetowa platforma sportowo-rozrywkowa Viaplay, należąca do szwedzkiej grupy NENT. Dostęp do niej kosztuje 34 zł miesięcznie.

Anders Jensen, prezes NENT Group nie podał, ilu abonentów chce ona zdobyć w Polsce w tym i w przyszłym roku, natomiast w jego ocenie polski rynek streamingu nie jest w pełni „ogarnięty" przez nikogo.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji