Media i internet

Producenci gier na fali

Materiały Promocyjne
Twórca „Wiedźmina" – CD Projekt – wart jest już ponad 3 mld zł. I nie zamierza spocząć na laurach.

Niemal 100 mld dolarów wynosi globalna wartość rynku gier komputerowych. W Polsce branża ta przeżywa prawdziwy boom, a jej wartość szacuje się na grubo ponad 400 mln dolarów. Mocno rośnie również giełdowa wycena producentów gier. Na historycznych szczytach są notowania CD Projektu, 11 bit studios czy Bloober Teamu. Od początku roku kursy największych producentów gier wzrosły średnio niemal o jedną trzecią. Główny indeks warszawskiej giełdy zyskał w tym czasie zaledwie 1 proc.

Czas na Chiny

Producent „Wiedźmina" ma za sobą pracowite miesiące, a w drugiej połowie roku nie zamierza zwalniać tempa.

– Pod koniec maja premierę miał drugi dodatek do „Wiedźmina 3", zatytułowany „Krew i wino", który został bardzo dobrze przyjęty przez dziennikarzy branżowych i graczy, co oczywiście przełożyło się na satysfakcjonującą sprzedaż – sygnalizuje Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Grupa właśnie ruszyła na podbój nowego rynku: Chin. – Przez lata obserwowaliśmy go z dużym zainteresowaniem, czekając na moment, w którym będziemy gotowi zaoferować chińskim graczom coś potencjalnie trafiającego w ich gusty. Wierzymy, że taką grą jest „Gwint: Wiedźmińska gra karciana" – mówi Kiciński. Producent „Wiedźmina" będzie współpracował z GAEA, jednym z najszybciej rozwijających się chińskich dostawców interaktywnej rozrywki. – Jest to partner, który podziela nasze wartości, mając jednocześnie doświadczenie i wiedzę niezbędną do zaistnienia na tym wymagającym rynku - twierdzi prezes.

2017 rokiem premier

Z kolei CI Games jest w przeddzień największej kampanii marketingowej w swojej historii. – Od końca lipca rozpoczniemy promocję flagowego tytułu, czyli Sniper „Ghost Warrior 3". Będą to nie tylko spotkania i publikacje w mediach, ale też kilka kluczowych materiałów wideo promowanych przez najnowsze kanały komunikacji – zapowiada Marek Tymiński, prezes CI Games. Data premiery się nie zmienia. – Jesteśmy spokojni, że uda nam się dotrzymać styczniowego terminu. Mamy wystarczająco dużo czasu i środków, aby dopracować grę – deklaruje. Dodaje, że kluczowe będą wyniki I kwartału 2017 r., ponieważ to właśnie one pokażą, jaki jest potencjał nowego tytułu i całego studia.

Z kolei dla 11 bit studios kluczowa będzie gra „Industrial". Spółka zapewnia, że prace nad nią przebiegają zgodnie z planem. – Nie ma żadnych opóźnień. Podtrzymujemy plany premiery w II kwartale 2017 r. Pierwsze szczegóły ujawnimy na targach PAX West w Seattle, które odbędą się 2–5 września – zapowiada Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.

CD Projekt, CI Games oraz 11 bit studios to spółki notowane na rynku głównym giełdy. Jeszcze w tym roku do tego grona powinny dołączyć firmy z NewConnect: Vivid Games i Bloober Team, a w 2017 r. The Farm 51. Każda z nich ma swoją konkretną specjalizację. W przypadku Bloober Teamu są to horrory psychologiczne.

– Pierwsza gra z tej strategii („Layers of Fear") okazała się sukcesem, obecnie pracujemy nad nowymi tytułami („>observer", „Scopophobia" i „Medium"), które będą bazowały na zdobytym doświadczeniu – mówi prezes Piotr Babieno. Firma chce do 2018 r. stać się jednym z trzech najważniejszych producentów horrorów psychologicznych na świecie. – Planowane działania oraz nowe produkcje powinny nam pozwolić na uzyskanie rekordowego wyniku za 2016 r. – sygnalizuje prezes.

Z kolei The Farm 51 rozwija biznes w perspektywicznym segmencie rzeczywistości wirtualnej. Rok 2016 to najbardziej pracowity okres w  historii spółki. Ponad 80-osobowy zespół jest w trakcie produkcji trzech tytułów. Wśród nich jest „Get Even", którego premierę zapowiedziano na przełom I i II kwartału 2017 r. The Farm 51 – podobnie jak inne firmy z branży – zamierza starać się o dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Do dyspozycji branża będzie mieć imponującą kwotę około 500 mln zł.

Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL