Pierwsze dwa dni festiwalu, czyli miniony weekend, nie wypadł dla polskich agencji specjalnie optymistycznie. Ogłoszono tzw. krótkie listy prac walczących o nagrody w aż sześciu kategoriach, ale były na nich tylko dwie prace z Polski: „Życie po śmierci" agencji Grey Group Poland (już wiadomo, że nagrody nie dostała) oraz kampania radiowa Akcja Animator zgłoszona przez agencję DDB & Tribal, a wymyślona dla Estrady Poznańskiej (te nagrody zostaną ogłoszone dziś wieczorem).

Dzisiejsze nominacje w kolejnych sześciu festiwalowych kategoriach (reklama zewnętrzna, wzornictwo produktu, kreatywna efektywność, PR, rzemiosło cyfrowe wzornictwo. . Polskie agencje otrzymały nominacje w czterech ostatnich.

Polskie agencje zdobyły dwie nominacje w kategoriach reklama zewnętrzna (obie dostała kampania Saatchi & Saatchi Poland przeprowadzona dla GlaxoSmithKline Consumer Healthcare), trzy w kategorii PR (dwie zebrała głośna aplikacja o nazwie Remember wymyślona przez agencję FCB Warsaw we współpracy z Muzeum Auschwitz, jedną: kampania „Nie chcę być strażakiem" agencji Walk dla Fundacji Integracja), dwie w kategorii wzornictwo (praca „Miara pokoju" wymyślona dla Muzeum Powstania Warszawskiego przez agencję panGenerator oraz akcja przeprowadzona przez agencję Young&Rubicam Warsaw dla supermarketów Mila) oraz jedną w kategorii cyfrowe rzemiosło (digital craft) – dostała ja także „Miara pokoju". To praca, która pojawiła się w Muzeum Powstania Warszawskiego z okazji 70. rocznicy zakończenia drugiej wojny światowej i 71. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Po płycie magnetycznej zsuwały się łuski od nabojów i układały się w liczby związane z Powstaniem Warszawskim i II wojną światową.

Historyczny wydźwięk miała też nominowana w Cannes w kategorii PR i nagradzana wcześniej w Polsce (grand prix konkursu KTR na najbardziej twórcze reklamy) aplikacja Remember wychwytująca w Internecie sformułowanie „polskie obozy śmierci", podkreślająca je jako błąd. Agencja FCB Warsaw we współpracy z Muzeum Auschwitz rozesłała ją do dziennikarzy na całym świecie. Remember współpracuje z najpopularniejszymi edytorami tekstów: wychwytuje w nich sformułowanie „polskie obozy śmierci", podkreśla je jako błąd i sugeruje poprawne określenie.

Festiwal w Cannes kończy się w sobotę. O nagrody walczy 43 tys. prac z całego świata, w tym 261 z Polski. Zarówno polskich zgłoszeń, jak i generalnie wszystkich, jakie napłynęły w tym roku do Francji jest najwięcej w historii.