#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Turniak: LinkedIn to narzędzie do lansowania się

Nie jest łatwo przestawić się z Facebooka na LinkedIn, bo trzeba stworzyć merytoryczne treści - mówi Grzegorz Turniak, Akademia Rekomendacji, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Publikacja: 21.05.2019 12:50

#RZECZoBIZNESIE: Grzegorz Turniak: LinkedIn to narzędzie do lansowania się

Foto: tv.rp.pl

Gość tłumaczył, w jaki sposób media społecznościowe można wykorzystać do pozycjonowania się.

- LinkedIn to narzędzie do lansowania się. Nie jest łatwo przestawić się z Facebooka na LinkedIn, bo trzeba stworzyć merytoryczne treści - mówił Turniak.

Jeżeli w firmie jest 100 osób to 10 jest w stanie komentować, a 1 tworzyć treści. - Firma chciałaby, żeby więcej ludzi było aktywnych, ale tego nie da się przyspieszyć – ocenił.

Tłumaczył, że firma inwestuje w pracowników. Żeby mogli się później odwzajemnić mogą pisać, że tam się fajnie pracuje, mają fajne projekty itd. Dzięki temu wizerunek firmy naturalnie rośnie, bo tworzony jest przez autentycznych ludzi.

Turniak przypomniał, że LinkedIn przez wiele lat był postrzegany jako narzędzie pracy, więc jego popularność była ograniczona. - Jeżeli ktoś zamieszczał profil oznaczało, że szuka pracy. Teraz stał się portalem do budowania naszego wizerunku eksperta – mówił.

Jeżeli firmy mają wysoką kulturę organizacyjną i wysoką jakość produktu nie muszą się obawiać, że ktoś im podbierze pracownika.

- To jest też fajne narzędzie dla firm, które chcą być pracodawcą roku – zaznaczył gość.

Tłumaczył, że employer branding służy temu, żeby pokazać fajny wizerunek firmy. Żeby firma nie kontaktowała się tylko przez PR-owców, a przez autentycznych ludzi.

- W miarę możliwości powinniśmy dawać zdjęcia własne. Jak widzę, że ktoś daje zdjęcia z banków zdjęć to jest słabe. Druga rzecz to nie umieszczanie linków, które wyprowadzają ruch gdzie indziej. Trzecia ważna rzecz to zamieszczanie pigułek wiedzy zamiast reklam swoich produktów - radził Turniak.

Gość tłumaczył, w jaki sposób media społecznościowe można wykorzystać do pozycjonowania się.

- LinkedIn to narzędzie do lansowania się. Nie jest łatwo przestawić się z Facebooka na LinkedIn, bo trzeba stworzyć merytoryczne treści - mówił Turniak.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Media
Masowy protest dziennikarzy w Grecji. „Nie stać nas na utrzymanie rodzin”
Media
Nie żyje założyciel Money.pl Arkadiusz Osiak
Media
Meta oskarżona o cenzurę. Zablokowała linki do gazety i felieton niezależnego dziennikarza
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Media
Polska w gronie muzycznych liderów. Głównie dzięki streamingowi