Wirtualna Polska: ciąży kanał telewizyjny i bartery

W I kwartale Wirtualna Polska Holding pokazała zyski nieco gorsze od oczekiwań analityków. Ciąży jej naziemny kanał telewizyjny i przesunięcia w rozliczeniu barterów.

Publikacja: 16.05.2017 08:03

Wirtualna Polska: ciąży kanał telewizyjny i bartery

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

Przychody WPH w I kwartale sięgnęły 103,5 mln zł i były o 17,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, wynik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, oprocentowaniem i amortyzacją – red.) sięgała 20,8 mln zł i była o 14,6 proc. niższa niż rok wcześniej, wynik operacyjny wynosił 8,7 mln zł i spadł rok do roku o 40,3 proc., a wynik netto sięgał 1,6 mln zł (spadek r/r o 80,3 proc.). Analitycy w konsensusie PAP spodziewali się 100 mln zł przychodów, 22,2 mln zł EBITDA, 10,7 mln zł wyniku operacyjnego oraz 5,9 mln zł zysku netto. Zgodnie z przewidywaniami analityków na wynikach zaciążył naziemny kanał telewizyjny Wirtualnej.

- Projekt telewizji jest w początkowym etapie rozwoju, w związku z czym nakłady obecnie ponoszone na rozwój tego segmentu przewyższają uzyskiwane przychody. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2017 roku segment TV wygenerował ujemną EBITDĘ w wysokości 4 mln złotych, w efekcie czego łączna skorygowana EBITDA grupy wyniosła 25 miliona złotych – podała WPH.

Obniżając niedawno cenę docelową i rekomendację dla WPH Konrad Księżopolski, szef działu analiz w Haitong Banku, oceniał, że WP TV zaliczyła "zdecydowany falstart".

- Licząc od początku roku ma najniższą oglądalność spośród wszystkich nowych kanałów niekodowanych (FTA), na poziomie 0,08 proc. Wynika to jednak nie tylko z najmniejszego zasięgu technicznego (efekt braku obecności na wszystkich płatnych platformach telewizyjnych), ale, zdaniem analityków, także z niewystarczająco atrakcyjnej ramówki telewizyjnej, której Wirtualna Polska nie jest w stanie zmonetyzować mimo bazy 21,1 mln realnych użytkowników internetowych – napisał w rekomendacji. 15.  ponownie podwyższył rekomendację dla WPH do "kupuj" (z "neutralnie"), a cenę docelową akcji z 58, 1 zł do do 58,4 zł.

Jacek Świderski , prezes WPH podkreśla, że w kanale widać poprawę.

– W kwietniu 2017 r. Telewizja WP uzyskała o ponad 60 proc. wyższy udział w widowni z grupy komercyjnej niż w miesiącu poprzedzającym, a w ostatnim tygodniu zajęliśmy pierwsze miejsce wśród stacji na multipleksie ósmym w telewizjach kablowych. To pierwsze efekty pracy nowego zespołu zarządzającego stacją i wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt – komentuje.

26. maja ruszy nowa ramówka kanału pod rządami nowej szefowej - Barbary Bilińskiej i ma zawierać filmy. Jacek Świderski zapowiedział, że ok. września 2018 roku stacja ma mieć wynik oglądalności, który pozwoli jej zacząć na siebie zarabiać. Nie chciał podać, jaką stratę EBITDA kanał odnotuje całorocznie, choć przyznał, że będzie wyższa od zapowiadanych wcześniej 6 mln zł. - Zakładam w IV kw. maksymalnie połowę straty, jaką kanał wykazał w I kw. - mówił. Latem kanał i jego nowa ramówka zawierająca m.in. kabarety będzie wspierany przez kampanię promocyjną. - Liczymy, że w maju po raz kolejny jego wyniki będą lepsze - mówił Świderski.

Spółka oczekuje, że "ponoszone obecnie nakłady powinny w perspektywie długoterminowej przełożyć się na zwiększenie udziału w rynku, a co za tym idzie wzrost wartości osiąganych przychodów i wzrost rentowności tego segmentu".

Spadek EBITDA spółka tłumaczy „odmiennie kształtującym się przejściowym wynikiem na transakcjach barterowych (-2,7 mln złotych straty w pierwszym kwartale 2017 roku vs. 380 tys. złotych zysku w pierwszym kwartale roku poprzedniego)".

- Wynik pierwszego kwartału jest obciążony przesunięciami w rozpoznawaniu przychodów i kosztów barterowych kampanii reklamowych pomiędzy kwartałami, które rozliczają się w dłuższym horyzoncie czasu bezwynikowo. Oznacza to, że mogą one wykazywać przejściowy wynik dodatni bądź ujemny. Przewidujemy, że przychody z tych transakcji osiągniemy w kolejnych okresach rozliczeniowych – komentuje Elżbieta Bujniewicz-Belka odpowiedzialna w zarządzie WPH za finanse.

20 lipca WPH wypłaci dywidendę. Przeznaczy na nią łącznie 31,69 mln zł. Dywidenda wyniesie 1,1 zł na akcję, dzień ustalenia praw do dywidendy to 10 lipca 2017 roku.

Przychody WPH w I kwartale sięgnęły 103,5 mln zł i były o 17,1 proc. wyższe niż rok wcześniej, wynik EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, oprocentowaniem i amortyzacją – red.) sięgała 20,8 mln zł i była o 14,6 proc. niższa niż rok wcześniej, wynik operacyjny wynosił 8,7 mln zł i spadł rok do roku o 40,3 proc., a wynik netto sięgał 1,6 mln zł (spadek r/r o 80,3 proc.). Analitycy w konsensusie PAP spodziewali się 100 mln zł przychodów, 22,2 mln zł EBITDA, 10,7 mln zł wyniku operacyjnego oraz 5,9 mln zł zysku netto. Zgodnie z przewidywaniami analityków na wynikach zaciążył naziemny kanał telewizyjny Wirtualnej.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu