Facebook na politycznym widelcu. Może pogrążyć prezydenta Dudę?

Politycy PiS zaprzeczają, aby w trakcie kampanii wyborczej prezydenta Andrzeja Dudy jego sztab korzystał z usług kontrowersyjnej firmy Cambridge Analytica.

Aktualizacja: 22.03.2018 07:58 Publikacja: 21.03.2018 20:12

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, ma do ugaszenia kilka poważnych pożarów.

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, ma do ugaszenia kilka poważnych pożarów.

Foto: Bloomberg

Polski wątek historii wykorzystywania nielegalnie zdobytych danych użytkowników Facebooka przez firmę Cambridge Analytica pojawił się za sprawą publikacji brytyjskiego „Guardiana". Dziennikarze stwierdzili, że język i metody stosowane przez Facebook w opisie np. „integralnego" znaczenia serwisu dla sukcesu kampanii Andrzeja Dudy czy szkockiego ruchu narodowego jest identyczny z tym, jaki stosowały firmy takie jak Cambridge Analytica. „Guardian", poza tą jedną ogólną uwagą, nie podaje jednak żadnych informacji, które wskazywałyby na udział Cambridge Analytica w wyborach prezydenckich w Polsce.

Pozostało 81% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu