Wytypowane do zamknięcia sklepy, jak podkreśla firma, i tak działały z powodu pandemii w ograniczonym zakresie. W sumie Disney ma około 300 sklepów detalicznych na całym świeci.  Disney Store oferuje ekskluzywne linie produktów, które mają wspierać i promować stworzone przez koncern programy rozrywkowe i postaci.

Według agencji Reutera koncern planuje też zamknąć "istotną liczbę" sklepów w Europie, natomiast sklepy w Japonii i Chinach nie zostaną objęte redukcjami. Koncern nie informuje ile osób w związku z tymi zmianami straci pracę.

Disney będzie pracował nad ulepszeniem swojej platformy handlu elektronicznego i zamierza lepiej zintegrować zakupy online z aplikacjami mobilnymi Disney Parks i mediami społecznościowymi.

Internetowe zakupy pozwolą Disneyowi na zaoferowanie znacznie szerszego wyboru i obejmują produkty także z wyższej półki wszystkich marek Disney, Pixar, Marvel i Star Wars. Firma poinformowała także, że zacznie sprzedawać nowe produkty, w tym odzież dla dorosłych, produkty domowe premium i przedmioty kolekcjonerskie oraz produkty, które powstaną w ramach współpracy z różnymi artystami. Niedawno Disney zaprezentował markę odzież ulicznej Grogu, przedstawiającą nową postać z „Gwiezdnych wojen" - Baby Yoda.