Restauratorka i jej flagowy program przyciągnęły do TVN w minionym roku 162,7 mln zł, aż o 30 proc. więcej niż rok wcześniej. – Stacja TVN wyraźnie zoptymalizowała swoje zasoby reklamowe, dodając więcej przerw reklamowych. Dzięki temu w 2016 r. liczba prezentowanych przy programie spotów była większa niż przed rokiem – wyjaśnia tę różnicę Michał Bakalarczyk, ekspert ds. reklamy telewizyjnej w grupie MullenLowe MediaHub, która od lat przygotowuje ranking najbardziej dochodowych celebrytów w największych stacjach.
W 2015 roku wokół programu Magdy Gessler TVN wyemitował niecałe 2,4 tys. przerw reklamowych i ponad 12 tys. spotów. Rok później – już prawie 4 tys. przerw i 19 tys. reklam.
Podczas gdy Magda Gessler obroniła swoją pozycję liderki z 2015 roku, duży awans zaliczyła druga w najnowszym zestawieniu Katarzyna Dowbor i prowadzony przez nią w Polsacie reality show „Nasz nowy dom". Łącznie program zapewnił Polsatowi 101,9 mln zł z reklam brutto (czyli przed odliczeniem rabatów, jakich stacja udzielała reklamodawcom), czyli o ponad jedną trzecią więcej niż rok wcześniej.
Średni koszt jednego spotu emitowanego przy programie prawie się podwoił (do 45,3 tys. zł brutto), dzięki czemu awansował on w ogólnym zestawieniu z piątego na drugie miejsce.
Sukces Polsatu
W pierwszej trójce znalazło się jeszcze miejsce dla polsatowskiego show „Twoja twarz brzmi znajomo", mocno stojącego gwiazdami (jurorami i prowadzącymi są tam Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, Bartek Kasprzykowski, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor i Piotr Gąsowski). Przychody reklamowe tego programu według cennika sięgnęły 99,6 mln zł, czyli o 9 proc. więcej niż rok wcześniej.