Od rana pojawia się komunikat: „Google wciąż przestaje działać". W serwisie DownDetector, analizującym awarie serwisów internetowych, przed południem pojawiło się blisko 6 tys. zgłoszeń. Użytkownicy alarmują, że mają kłopot z korzystaniem ze stron internetowych i logowaniem do usług giganta. Serwis podaje, że szereg awarii internauci zgłaszali również w kwietniu i maju.

Google dotąd nie podał, co było przyczyną awarii, ale – tak jak było to w przypadku poprzedniej dużej usterki aplikacji w marcu br. (wówczas był kłopot z działaniem YouTube’a, Gmaila czy Dysku Google) – rozwiązanie problemu po stronie użytkownika teoretycznie jest dość proste. Wystarczy zaktualizować aplikację. Można zrobić to wybierając w „Ustawieniach” opcję aktualizacji wybranej apki bądź poprzez sklep mobilny Google Play. Ale to rozwiązanie nie jest w stu procentach skuteczne. Internauci informują, że np. na tablecie z Androidem 10 nawet po aktualizacji aplikacji problem nie zniknął. W tej sytuacji konieczne może być wymuszenie odinstalowania aplikacji. Skasowanie Google na urządzeniach Android nie jest w praktyce możliwe, ale wybranie tej opcji doprowadzi do usunięcia poprzednich aktualizacji, co może przywrócić poprawne funkcjonowanie.

Na razie wiadomo, że Google bada sprawę. Awaria dotknęła użytkowników w wielu krajach. Piszą o niej serwisy we Francji, Japonii, Indiach czy USA.