Grupa Gremi Media ze wzrostem rentowności. Kolejny raz

W I kwartale marża skorygowanego wyniku EBITDA wyniosła ponad 19 proc. wobec 18 proc. rok wcześniej. Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” w I kwartale 2021 r. utrzymał skorygowany wynik EBITDA przy niższych przychodach. Zysk na tym poziomie sięgnął 4,24 mln zł.

Aktualizacja: 18.05.2021 06:19 Publikacja: 17.05.2021 16:13

Grupa Gremi Media ze wzrostem rentowności. Kolejny raz

Foto: materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły 21,8 mln zł, czyli o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej, co było efektem przede wszystkim braku możliwości prowadzenia części aktywności grupy polegających na organizacji wydarzeń, gal, konferencji i szkoleń.

Przychody barterowe skurczyły się o 17,8 proc., do 1,98 mln zł, z uwagi na dalsze ograniczenia wymiany barterowej świadczeń marketingowych w związku z pandemią. Przychody gotówkowe obniżyły się o 6,1 proc., do 19,8 mln zł.

To wszystko nie przeszkodziło w ponownej poprawie rentowności Gremi Media. Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 0,2 proc. Marża zwiększyła się z 18 proc. do 19,4 proc.

Jak podkreśla prezes Gremi Media S.A. Tomasz Jażdżyński, niekorzystne warunki związane z III falą zakażeń nie przeszkodziły spółce w kolejnym poprawieniu wskaźników.

- Pierwszy kwartał bieżącego roku jest ostatnim z wysoką pre-pandemiczną bazą, z której wynikają spadki przychodów. Począwszy od drugiego kwartału pojawia się szansa powrotu na ścieżkę wzrostową. Wzrost rentowności pomimo bardzo mocnego ograniczenia części z naszych linii biznesowych, uzyskaliśmy dzięki realizacji mniejszych, ale równie wartościowych i bardziej zyskownych projektów cyfrowych – mówi Tomasz Jażdżyński.

Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media ds. sprzedaży podkreśla, że produkty cyfrowe są rentowniejsze, co pozwala firmie realizować cele finansowe mimo spowodowanych COVID–19 spadków przychodów. – Mamy nadzieję, że już wkrótce złagodzenie obostrzeń pozwoli nam powrócić do działania również w sferze realnej, a dzięki temu wejść ponownie na ścieżkę wzrostową również w zakresie przychodów ze sprzedaży – podsumowuje Machocki.

W 2020 r. grupa trzeci rok z rządu zanotowała poprawę wyników. Skorygowany zysk EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacji, z oczyszczeniem z wpływu programu opcji menedżerskich) wyniósł 22,6 mln zł, o 3,6 proc. więcej rok do roku. Zysk netto zwiększył się o 13,6 proc. do 16,3 mln zł. Rentowność netto wyniosła 17 proc., a EBITDA rekordowe 22,5 proc.

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły 21,8 mln zł, czyli o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej, co było efektem przede wszystkim braku możliwości prowadzenia części aktywności grupy polegających na organizacji wydarzeń, gal, konferencji i szkoleń.

Przychody barterowe skurczyły się o 17,8 proc., do 1,98 mln zł, z uwagi na dalsze ograniczenia wymiany barterowej świadczeń marketingowych w związku z pandemią. Przychody gotówkowe obniżyły się o 6,1 proc., do 19,8 mln zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu