Przychody ze sprzedaży Gremi Media wyniosły w pierwszym półroczu 2020 r. 41,6 mln zł., przy 48,5 mln zł. rok wcześniej (spadek wyniósł 14 proc.). Duży wpływ na to miało ograniczenie wymiany barterowej. Przychody gotówkowe obniżyły się o 11 proc. Znacznej poprawie (o 54 proc.) uległ natomiast zysk netto wydawnictwa, który wzrósł z 4,7 do 7,3 mln zł.

W sprawozdaniu skonsolidowanym obejmującym także spółki zależne poziom spadku przychodów gotówkowych był niższy i nie przekroczył 10 proc. Nieznacznie (o 3 proc.) pogorszyła się EBITDA całej grupy kapitałowej. Spowodowało to, że wskaźnik rentowności na poziomie EBITDA wzrósł z 17,7 proc. w pierwszej połowie 2019 r. do 19,5 proc. w okresie bieżącym.

- Podobnie jak inne spółki mediowe borykamy się w okresie pandemii z poważnymi problemami. Niektóre sektory naszej działalności jak choćby organizacja wydarzeń zostały praktycznie wyłączone od marca, dlatego nie udało się uniknąć spadku przychodów. Na poziomie grupy kapitałowej jest to jednak zniżka poniżej 10 proc., co w zaistniałej sytuacji gospodarczej oceniamy jako wynik bardzo dobry - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. – Pomimo trudnych warunków, dzięki szybkiej i zdecydowanej reakcji już w pierwszym kwartale, udało się kolejny raz poprawić wskaźniki rentowności. Zawdzięczamy to aktywności w domenie cyfrowej - dodaje.

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe www.rp.pl i www.parkiet.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk i KancelarieRP oraz 47 proc. w spółce MMC Conferences, organizującej konferencje biznesowe.