fbTrack
REKLAMA

Media i internet

Skuteczna reklama w internecie - co wybrać?

Wymagający rynek to coraz więcej skuteczniejszych narzędzi reklamowania swoich usług i produktów. Oznacza to, że należy konkurować w każdym obszarze - również wykorzystywanych w marketingu technologii.

W sytuacji, w której nasi konkurenci zaczynają coraz mądrzej i efektywniej wydatkować swoje budżety, nie możemy zostawać w tyle. Jeżeli natomiast nasza konkurencja jeszcze tego nie robi, wykorzystanie przewag technologicznych może i prawdopodobnie będzie sprawiać, że Twoja firma będzie sprawniejsza. Ale jak to osiągnąć w reklamie? Dwa słowa: uczenie maszynowe.

Uczenie maszynowe - zarezerwowane dla “bogatych”?

W biznesie panuje ogólne przekonanie, że najnowsze technologie, oparte na wielomiesięcznej pracy programistów, muszą być drogie i zbieranie owoców również należy do tych, którzy mogą początkowo zainwestować spore środki. Tak być może było kiedyś, ale przy dojrzałych rynkach, coraz częściej udaje nam się konsumować te możliwości taniej. I tak np dostawcą technologii optymalizującej kampanie w środowisku Google jest poznańska agencja Verseo. Algorytmy samouczące się, które działają wedle wcześniej wybranej strategii - zależnie od tego czy prowadzimy np. sklep internetowy lub stronę z usługami - potrafią i faktycznie w dłuższej perspektywie czasu, podejmują lepsze decyzje od ludzi. Decyzji dotyczących tego, kiedy, gdzie i komu wyświetlić daną reklamę.

Ta technologia w 3 lata sprawiła, że Verseo stało się największą agencją performance marketingu w Polsce pod względem zatrudnionych specjalistów i obsługiwanych kont.

Co to może oznaczać dla Ciebie

Dla klientów Verseo taka optymalizacja oznacza więcej zamówień przy takich samych kosztach. Klienci Verseo zyskują średnio 20% więcej zamówień co przy dużych budżetach reklamowych oznacza wzrost miesięczny zysku o setki tysięcy złotych. Ta niebagatelna różnica sprawiła, że obecnie Verseo obsługuje już 2850 klientów. To dużo, więc rozterką wielu klientów jest to, czy zostaną po prostu “wrzuceni” do technologicznego worka i trudno będzie doprosić się o uwagę opiekuna. Tak się jednak nie dzieje bowiem kampanie Google Ads, które są prowadzone przez system sprawiają, że opiekun może więcej czasu poświęcić na budowanie relacji i raportowanie do klientów. Firma stawia bowiem przede wszystkim na zwinne połączenie maszynowej optymalizacji i budowaniu relacji z klientami. Obecnie Verseo zatrudnia już ponad 120 specjalistów z obszarów jak content marketing, pozycjonowanie i Google Ads. Czy to działa? Budżety pozyskane na przestrzeni ostatnich dwóch lat, tylko kosztem konkurencji, pokazują jak chętnie Verseo jest wybierane przez firmy:

Co to może oznaczać dla Twoich klientów

Dla Twoich klientów to, ile pieniędzy wydałeś, by ich pozyskać, nie ma większego znaczenia w internecie. Ma jednak znaczenie już to, kiedy do nich docierasz. Kiedy są gotowi, by przejść do witryny i dokonać pożądanej przez Ciebie akcji. Inaczej dana reklama może ich sfrustrować, a np. agresywny remarketing - przydatny w niektórych branżach - w innych może doprowadzić do antypatii i mniejszej ilości konwersji. Dlatego właśnie optymalizacja za pośrednictwem uczenia maszynowego jest korzystna również dla finalnego odbiorcy bowiem przeanalizowawszy ścieżki danych grup system może podjąć najlepszą decyzję również z ich punktu widzenia. Wszyscy bowiem funkcjonujemy wedle określonych schematów i internet nie różni się pod tym względem niczym. Niestety możemy zostać zmierzeni i ocenieni, by z dużą dozą prawdopodobieństwa przewidzieć nasze kolejne kroki jako konsumentów.

Jakie uczenie maszynowe buduje konkurencyjność przedsiębiorstw

Ok. Już rozumiesz na czym polega przewaga takiego rozwiązania, ale gdzie w praktyce można spotkać uczenie maszynowe? Jeżeli chodzi o reklamę sporo informacji i przykładów znajdziesz w tym wpisie, natomiast w życiu codziennym spotykasz się z tym częściej, niż można by przypuszczać. Na uczeniu maszynowym - czyli podejmowaniu decyzji przez algorytm w oparciu o duże zbiory danych - oparty jest system rekomendacji filmowych na Youtubie lub Netflixie. Uczenie maszynowe pomaga Uberowi budować odpowiednią cenę przewozu w oparciu o dany popyt, podaż i ruch. Firmy kurierskie optymalizują w ten sposób koszty frachtu, a linie lotnicze oszczędzają na kosztach paliwa. Słowem - uczenie maszynowe oznacza nie tylko oszczędności, ale również stworzyło szereg nowych usług, bez których dzisiaj trudno byłoby wyobrazić sobie tak mobilne i doinformowane społeczeństwo.

Podsumowanie

Wniosek nasuwa się jeden. Jeżeli najbardziej innowacyjne i konkurencyjny firmy świata inwestują we własne algorytmy samouczące się, to warto - na jakimkolwiek polu - wejść do tego wagonika.

Materiał Promocyjny  

 

REKLAMA