Grupa Gremi Media z coraz większym zyskiem i wzrostem EBITDA

Grupa Gremi Media S.A w trzecim kwartale 2019 roku kolejny raz zanotowała znaczący wzrost zysku EBITDA, który wyniósł 5,01 mln złotych, czyli o niemal 40 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (3,6 mln zł). Zysk netto Grupy wyniósł 3,31 mln złotych, czyli niemal dwukrotnie więcej, niż w trzecim kwartale ubiegłego roku (1,75 mln złotych).

Aktualizacja: 15.11.2019 05:41 Publikacja: 14.11.2019 19:06

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Foto: ROL

Imponujące wzrosty widać też w ujęciu minionych trzech kwartałów. Między styczniem i wrześniem Grupa Gremi S.A. osiągnęła ponad dwukrotny wzrost zysku netto (z 5,79 do 12,62 mln złotych) oraz ponad 60-procentowy wzrost zysku EBITDA w porównaniu do tego samego okresu w 2018 r. Zarówno w ujęciu trzech kwartałów, jak i minionego kwartału Grupa zanotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży.

- Cieszy nas ciągła poprawa wyników. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że jest to bezpośredni efekt realizowanej od prawie dwóch lat transformacji cyfrowej wydawnictwa.W dzisiejszych czasach należy szybko reagować na wszelkie zmiany i trendy w świecie mediów. My staramy się to robić jak najlepiej i sukcesywnie rozszerzamy portfolio produktów cyfrowych, uważnie obserwując ich potencjał pod kątem rentowności - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

Dzięki udanej transformacji cyfrowej sukcesywnie rośnie też liczba użytkowników serwisów internetowych Grupy Gremi. Według najnowszych danych Gemius/PBI w październiku serwisy rp.pl oraz parkiet.com odwiedziła rekordowa liczba prawie 4,7 mln użytkowników.

„Flagowy” serwis Grupy rp.pl miał w październiku 4,6 mln użytkowników, czyli o 34,8 proc. więcej, niż w ubiegłym roku (3,4 mln) oraz 22 mln odsłon, czyli aż o 63,2 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2018 roku. Wśród najchętniej odwiedzanych serwisów w kategorii Biznes Finanse Prawo znów zajął miejsce na podium, ustępując wprawdzie Money. pl (Grupa WP) oraz BusinessInsider.com. pl (Grupa RAS Polska), ale jako jedyny z tej trójki utrzymał tendencję wzrostową w porównaniu z zeszłym rokiem (Money.pl i BusinessInsider.pl straciły użytkowników). Rp.pl wyprzedził natomiast między innymi konkurencyjne serwisy gazetaprawna.pl i infor.pl (Grupa Infor PL). Skokowo wzrosła też liczba użytkowników rp.pl korzystających z urządzeń mobilnych (67 proc. do 3,2 mln).

Gremi Media S.A. wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet”, miesięcznik „Uważam Rze Historia” i ich serwisy internetowe. Ponadto posiada pakiet kontrolny w spółce e-Kiosk S.A. i 47 proc. w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe.

Imponujące wzrosty widać też w ujęciu minionych trzech kwartałów. Między styczniem i wrześniem Grupa Gremi S.A. osiągnęła ponad dwukrotny wzrost zysku netto (z 5,79 do 12,62 mln złotych) oraz ponad 60-procentowy wzrost zysku EBITDA w porównaniu do tego samego okresu w 2018 r. Zarówno w ujęciu trzech kwartałów, jak i minionego kwartału Grupa zanotowała kilkuprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży.

- Cieszy nas ciągła poprawa wyników. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że jest to bezpośredni efekt realizowanej od prawie dwóch lat transformacji cyfrowej wydawnictwa.W dzisiejszych czasach należy szybko reagować na wszelkie zmiany i trendy w świecie mediów. My staramy się to robić jak najlepiej i sukcesywnie rozszerzamy portfolio produktów cyfrowych, uważnie obserwując ich potencjał pod kątem rentowności - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media S.A.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji