Disney musiał w czerwcu zaproponować więcej, aby przebić największego w Stanach operatora kablowego Comcast, który oderwał 66 mld dolarów za popularne programy i seriale, m. in. „X-Men” i „Rodzina Simpsonow”.

Walka na oferty Comcasta z Disneyem była częścią większej batalii w branży rozrywkowej, bo firmy mediowe wydają dziesiątki miliardów dolarów na umowy, aby konkurować z Netfliksem czy Amazonem. W ubiegłym tygodniu Comcast zrezygnował z ubiegania się o część aktywów Foxa.

Oferta Disneya w gotówce i akcjach uzyskała już aprobatę amerykańskich organów nadzoru. W ramach porozumienia z resortem sprawiedliwości Disney mający sieć kanałów sportowych ESPN zapowiedział cesję 22 regionalnych sieci sportowych Foxa. Kupujący nadal potrzebuje zgody na tę transakcję kilkunastu innych krajów, m.in. Unii Europejskiej, Chin i Rosji.

Fox wyodrębni sieć Fox Broadcasting i stacje Fox News Channel, Fox Business Network i kanały sportowe FS1, FS2, i Big Ten Network w nową spółkę giełdową z odrębnymi udziałowcami.