Wrocławski start-up OptAd360 w III kwartale 2017 pobił kolejny rekord

Wrocławska firma działająca na rynku sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic osiągnęła kolejny imponujący wynik. W październiku 2017 zarobiła dla wydawców ponad 2 000 000 zł i planuje dalszą ekspansję na światowych rynkach.

Aktualizacja: 28.11.2017 10:20 Publikacja: 24.11.2017 11:15

Wrocławski start-up OptAd360 w III kwartale 2017 pobił kolejny rekord

OptAd360 rozpoczęło swoją działalność na początku 2016 roku obsługując 82 serwisy. Konsekwencja w działaniu i stałym osiąganiu korzyści dla klientów przynosi owoce. W październiku br. liczba klientów osiągnęła już blisko tysiąc. Firma osiągnęła również imponujące wyniki finansowe – procentowy wzrost przychodów w 10 pierwszych miesiącach 2017 w porównaniu do 10 miesięcy 2016 to 178%. Porównanie tylko października 2017 do października 2016, to wzrost przychodów dla współpracujących z OptAd360 e-wydawców o 145%.

OptAd360 został założony przez byłych menedżerów WP.pl i Money.pl, Jakuba Szczepankowskiego i Jarosława Wisłockiego. Pomysł na prowadzenie biznesu polegającego na sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic okazał się wielkim sukcesem. Jak prognozuje agencja mediowa Zenith, światowe wydatki na reklamę w modelu programatycznym zamkną się w kwocie 57,5 mld dolarów. W 2019 roku ta liczba zwiększy się do 84,9 mld dolarów i będzie wynosiła 67% całości wydatków na reklamę. Ciągle rosnące zainteresowanie programmatic na świecie ma odzwierciedlenie w stale zwiększających się przychodach OptAd360. – Obecnie zatrudniamy 34 osoby. Zwiększamy ekspansję na rynki zagraniczne, a w naszym zespole są osoby z 9 krajów, kolejne 9 narodowości dołączy do nas w 2018. Nasze potrzeby kadrowe rosną i żeby zrealizować założone plany, wciąż poszukujemy nowych osób do naszego zespołu. – mówi Jakub Szczepankowski, jeden z założycieli OptAd360.

Plany firmy są ambitne i sukcesywnie realizowane. Aktualnie OptAd360 obsługuje blisko 1000 serwisów z różnych krajów, nie tylko z Polski. Sukcesy, które osiągamy na koniec każdego miesiąca to zasługa ciężkiej pracy całego zespołu. W październiku 2017 obsłużyliśmy ponad 3,7 miliarda odsłon reklamowych, co pozwoliło nam sprzedawać średnio 1.214 odsłon reklamowych na sekundę! Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiąganych wyników i dziś już wiemy, że założony plan przychodu rocznego w wysokości 15 000 000 zł zostanie zrealizowany ze sporą nadwyżką i finalnie zarobimy w 2017 dla naszych e-wydawców ponad 17 500 000 zł . – dodaje Jakub Szczepankowski.

Firma nie zwalnia tempa. OptAd360 planuje zamknąć grudzień 2017 z zyskiem dla klientów powyżej 2 500 000 zł. Dzięki temu roczny przychód w porównaniu do 2016 wzrośnie o 161%. 

 

OptAd360 rozpoczęło swoją działalność na początku 2016 roku obsługując 82 serwisy. Konsekwencja w działaniu i stałym osiąganiu korzyści dla klientów przynosi owoce. W październiku br. liczba klientów osiągnęła już blisko tysiąc. Firma osiągnęła również imponujące wyniki finansowe – procentowy wzrost przychodów w 10 pierwszych miesiącach 2017 w porównaniu do 10 miesięcy 2016 to 178%. Porównanie tylko października 2017 do października 2016, to wzrost przychodów dla współpracujących z OptAd360 e-wydawców o 145%.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu