Najwięksi reklamodawcy w 2016 r

Producent farmaceutyków Herbapect, Rutinacea czy NeoMag wydał na reklamy w tradycyjnych mediach ponad 1,83 mld zł w 2016 r.

Publikacja: 25.01.2017 16:17

Najwięksi reklamodawcy w 2016 r

Foto: 123RF

Wg raportu Kantar Media przygotowanego na zlecenie wirtualnemedia.pl tradycyjne media (bez internetu) zarobiły ponad 31,4 mld zł w ubiegłym roku, tym samym poprawiając wynik o 3,3 proc. w stosunku do 2015 r.

Najwięcej na reklamę przeznaczyła Aflofarm Farmacja Polska, zwiększając wydatki na promocję o 9,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Nawet połowa z kwoty 1,83 mld zł pozwoliłaby zachować spółce pierwsze miejsce w zestawieniu największych reklamodawców w mediach pozainternetowych.

Na drugim miejscu znalazł się dystrybutor filmowy Kino Świat z wynikiem 695 mln zł. Wydatki na reklamę zwiększył o 27,6 proc.

Na trzecim miejscu uplasowała się sieć sklepów Lidl Polska. Na reklamę przeznaczyła w 2016 r. ponad 689 mln zł podnosząc wydatki na nią aż o 30 proc. - najwięcej z pierwszej dziesiątki firm w zestawieniu. Co ciekawe wśród tej dziesiątki nie ma największego konkurenta Lidla, czyli Biedronki.

Wydatki na reklamę najbardziej ograniczył Orange – niemal o 14 proc. Z ponad 523 mln zł przeznaczonymi na reklamę znalazł się na 4. pozycji w zestawieniu.

Jego telekomunikacyjny konkurent T-Mobile Polska, zwiększając wydatki na reklamę o 26,8 proc., skończył 2016 r. z wynikiem 391,5 mln zł na 9. miejscu.

W pierwszej dziesiątce największych reklamodawców w mediach tradycyjnych znaleźli się również:
Ferrero Polska – 438 mln zł, Unilever Polska – 438 mln zł, Procter&Gamble Polska – 424,5 mln zł, Metro Group – 399,5 mln zł oraz Volkswagen Group Polska – 386,5 mln zł.

Łączne wydatki 10 największych reklamodawców w 2016 r. stanowiły około 20 proc. przelewów, które trafiły na konta mediów tradycyjnych.

Wg raportu Kantar Media przygotowanego na zlecenie wirtualnemedia.pl tradycyjne media (bez internetu) zarobiły ponad 31,4 mld zł w ubiegłym roku, tym samym poprawiając wynik o 3,3 proc. w stosunku do 2015 r.

Najwięcej na reklamę przeznaczyła Aflofarm Farmacja Polska, zwiększając wydatki na promocję o 9,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Nawet połowa z kwoty 1,83 mld zł pozwoliłaby zachować spółce pierwsze miejsce w zestawieniu największych reklamodawców w mediach pozainternetowych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Media
Pracownicy TVP otrzymają dodatek wielkanocny. Znacznie niższy niż w Biedronce
Media
Gremi Media jedynym polskim wydawcą piątej edycji programu Subscriptions Academy
Media
Rusłan Szoszyn z Nagrodą im. Macieja Płażyńskiego
Media
Oscar daje drugie życie. Tak zarabiają nagrodzone filmy
Media
Udany debiut Reddit. Zyskał 48 procent w dniu debiutu