fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Pozycjonowanie strony internetowej jako najskuteczniejsza metoda promowania biznesu.

„Bądź widoczny tam, gdzie znajdują się twoi potencjalni klienci” – ta myśl przyświeca każdej osobie, która na co dzień zajmuje się marketingiem. Pozycjonowanie strony internetowej to technika marketingu internetowego, która pozwala na pojawianie się dokładnie tam, gdzie mogą znaleźć nas przyszli klienci naszej firmy.

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie ?

Pozycjonowanie stron internetowych stanowi dla wielu firm w Polsce, jak i również za granicą, jeden z najważniejszych filarów reklamowych oraz promocyjnych. Jest to działanie, które ma na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google. Dlaczego akurat w wynikach wyszukiwarki Google? – dlatego, że jest to absolutny lider jeżeli chodzi o udziały wyszukiwarek internetowych w polskim Internecie - ponad 95% użytkowników Internetu w Polsce korzysta właśnie z tej wyszukiwarki. Jeżeli pozycjonowanie wykonywane jest w odpowiedni i skuteczny sposób, to po jakimś czasie powinniśmy zajmować czołowe miejsca w wyszukiwarce na poszczególne frazy kluczowe np.:

*Dentysta Poznań

*Dentysta Poznań Piątkowo

*Dobry dentysta w Poznaniu

Dlaczego aż tak ważne jest, aby nasza strona zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce? – odpowiedź jest bardzo prosta, ponad 90% użytkowników wpisując zapytanie do wyszukiwarki kończy swoje poszukiwania na pierwszych dziesięciu wynikach (pierwsza strona wyników).

Czym skutkują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania ?

Wysokie pozycje strony firmowej w wynikach wyszukiwania na najważniejsze słowa kluczowe, przyczyniają się przede wszystkim do zwiększenia wartościowego ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie, również większą ilością zapytań ofertowych. Naturalnie na tzw. „dopięcie” sprzedaży ma również wpływ odpowiedni wygląd strony oraz ewentualnie umiejętności osoby odpowiedzialnej za sprzedaż. Oprócz dużego ruchu na stronie, wysokie pozycje w wyszukiwarce zapewniają również rozpoznawalność naszej marki. Potencjalni klienci odwiedzający naszą witrynę będą pamiętali, że to właśnie ta strona była wysoko w wynikach wyszukiwania i łatwo można ją odnaleźć. Bardzo często, wysokie pozycje wpływają również na zwiększenie zaufania do danej firmy.

Jak przystąpić do pozycjonowania strony internetowej?

Aby strona internetowa mogła zajmować czołowe miejsca na konkurencyjne frazy kluczowe, należy ją do tego odpowiednio przygotować. Pozycjonowaniem strony można zająć się samemu lub po prostu zlecić takie działania profesjonalnej agencji. Nieoficjalnie wiadomo, że wpływ na pozycje danej strony w wynikach wyszukiwania ma nawet kilkaset czynników takich jak np.: tytuł strony, nagłówki H1, optymalizacja treści itd.

Sam proces pozycjonowania należy również podzielić na odpowiednie fazy (poniżej 3 podstawowe o które należy zadbać w pierwszej kolejności):

1. Optymalizacja – ma na celu przystosowanie naszej strony do robotów wyszukiwarki Google, tak, aby była dla nich jak najbardziej czytelna. Optymalizacja nagłówków, tytułów i opisów stron, zdjęć, grafik, struktury adresów URL to tylko niektóre z działań które należy wykonać.

2. Linkowanie – od lat wymieniane jako najważniejszy element pozycjonowania. Strony, które posiadają duży autorytet „w oczach” wyszukiwarki Google, linkujące do naszej strony przekazują jej część swojej „mocy”. Trzeba przykładać szczególną uwagę do jakości pozyskiwanych linków, ponieważ od dłuższego czasu, liczy się ich jakość, a niekoniecznie ilość.

3. Wartościowa treść – od jakiegoś czasu bardzo ważny element procesu pozycjonowania. Wyszukiwarka Google w znacznym stopniu premiuje unikalne oraz wartościowe merytorycznie treści. Również użytkownicy zwracają dużą uwagę na znalezione informacje, którymi często dzielą się ze znajomymi w mediach społecznościowych.

Jakie są realne korzyści pochodzące z pozycjonowania strony internetowej ?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej niesie za sobą bardzo wiele korzyści zarówno tych finansowych jak i wizerunkowych. W raporcie opublikowanym przez jedną z poznańskich agencji marketingu internetowego 1stplace.pl, który dotyczył pozycjonowania stron małych firm w okresie od 3 do 6 miesięcy, możemy zauważyć, że w zależności od przeznaczanego budżetu, wzrost ruchu organicznego wynosił nawet do 156%. Dodatkowo podczas przeprowadzonej ankiety ponad 82% klientów agencji wskazało na pozycjonowanie, jako najskuteczniejszą formę promocji jaką stosują lub stosowali.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA