fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

MOTO Tu i teraz

Tesla chce zbudować fabrykę w Niemczech

Elon Musk chce zbudować w Niemczech fabrykę produkującą baterie do Tesli. Właśnie trwają rozmowy i oględziny lokalizacji.

Według doniesień NDR, publicznego nadawcy radiowo-telewizyjnego dla północnych Niemiec Tesla planuje zbudować fabrykę baterii w stylu Gigafaktory w Newadzie czy Chinach na terenie Dolnej Saksonii. W czwartek (22.8.2019) przedstawiciele amerykańskiej firmy oglądali potencjalne lokalizacje, które zostały przedstawione w oparciu o profil wymagań Tesli. Według doniesień mediów w położone w północno-zachodnich Niemczech, w kraju związkowym Dolna Saksonia miasto Emden może stać się lokalizacją fabryki baterii oraz produkcji samochodów Tesli. Inną możliwą lokalizacją jest niewielka miejscowość Dörpen w powiecie Emsland.

Gigafaktory w Newadzie.

Już w czerwcu 2018 roku Elon Musk pisał na Twitterze, że Niemcy są jego ulubioną lokalizacją dla fabryki baterii w Europie. Stwierdził, że fabryka może znajdować się na granicy z Francją lub w pobliżu krajów Beneluksu (Belgia, Holandia, Luksemburg). Na początku czerwca 2018 roku Musk ogłosił na walnym zgromadzeniu Tesli, że do końca 2018 roku podejmie decyzję o budowie e Europie fabryki. Póki co taka decyzja nie zapadła, a Tesla zaangażowała się w budowę Gigafaktory w Szanghaju.

Baterie w Tesli Model S.

Musk chce zbudować od dziesięciu do dwunastu fabryk na całym świecie, wzorowanych na Tesla Gigafactory 1 w Nevadzie w USA. Gigafactory 1 została zbudowana przy współpracy z japońską grupą elektroniczną Panasonic. Rozpoczęcie budowy miało miejsce w 2014 roku i ma się zakończyć w 2020 roku. Tesla jest już reprezentowana w Niemczech. 3 stycznia 2017 roku Amerykanie przejęli dostawcę Grohmann Engineering z siedzibą w Prüm. Firma stworzyła system produkcyjny dla Tesla Model 3 i buduje maszyny montażowe do produkcji ogniw i modułów akumulatorowych. Wraz z przejęciem przez Teslę producent został zmuszony do zerwania wszystkich istniejących relacji z konkurującymi producentami, takimi jak BMW czy Daimler.

ELon Musk.

Jeśli chodzi o dostawców to Tesla od dłuższego czasu ściśle współpracuje z niemieckimi firmami – Bosch (Stuttgart), Brose (Coburg), ZF (Friedrichshafen), Continental (Hanower), Elektrobit (Erlangen), a nawet Daimler dostarcza komponenty do samochodów Tesli.

Źródło: moto.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA