fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

MOTO Parking

Najmocniejsza Corvette jaka powstała

GM dokonał największej rewolucji w 60. letniej historii Corvetty. Nowy model C8 Stingray będzie miał centralnie zabudowany, wolnossący silnik.

Corvette C8 Stingray.

Plotki o całkowicie nowej koncepcji Corvetty C8 od dłuższego czasu pojawiały się w mediach. Teraz, po oficjalnej prezentacji nowego Chevroleta Corvette wszystkie spekulacje dobiegły końca. Tak, C8 otrzyma centralnie umieszczony silnik bez turbodoładowania, a Stingray to znowu oficjalna nazwa tego modelu.

Corvette C8 Stingray napędzana będzie przez 6,2-litrowy silnik Small Block V8 z suchym smarowaniem miski olejowej, technologią dwuzaworową, zmiennym rozrządem zaworów, dezaktywacją cylindrów i z całkowicie przebudowany aluminiowym blokiem o nazwie LT2. W przeciwieństwie do licznych spekulacji, nowy silnik pozostał jednostką wolnossącą. GM w swoich komunikatach wspomina, że pojawią się także inne, prawdopodobnie doładowane silniki. Nowa jednostka napędowa zabudowana jest centralnie za pasażerami. Osiąga moc 502 KM i maksymalny moment obrotowy 637 Nm.

C8 Stingray otrzymał także nowo opracowaną ośmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową, która pochodzi od dostawcy Tremec. Pierwszy bieg ma bardzo krótkie przełożenie. Biegi od 2 do 6 mają są biegami do jazdy, a siedem i osiem służą jako nadbieg. Dostępnych będzie sześć programów jazdy (poprzednio były cztery). Danych technicznych General Motors póki co nie podaje. Wiadomo tylko, że przyspieszenie od 0 do 60 mil/h ma zająć mniej niż trzy sekundy.

Mimo zupełnie odmiennej koncepcji napędowej nowy model jest wyraźnie rozpoznawalny jako Corvette. GM twierdzi, że tylko niewielka część poprzednika C7 została przejęta do C8. Corvette C8 Stingray ma 4,63 metra długości, 1,93 metra szerokości i 1,23 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 2722 mm, masa własna wynosi 1530 kilogramów. W podwoziu C8 wykorzystuje odlewane ciśnieniowo aluminiowe profile. Tylny zderzak wykonany jest z włókna węglowego, 3,2 mm szyba nakrywająca silnik z włókna szklanego. Nowa pozycja silnika zmieniła w tym aucie jego wszystkie proporcje.

Nowa Corvette oferowana będzie ponownie ze zdejmowanym jednoczęściowym elementem dachowym, który można schować w bagażniku, za silnikiem V8. Sam bagażnik ma powierzchnię 357 litrów. Kolejny mały bagażnik, mieszczący niewielki bagaż podręczny znajduje się z przodu.

Rozpoczęcie produkcji nowej Corvette C8 Stingray zaplanowano na koniec 2019 roku w Bowling Green w stanie Kentucky. GM nie podaje jeszcze dokładnej daty wprowadzenia auta na rynek. W USA nowy C8 będzie dostępny w wersji podstawowej za mniej niż 60 000 dolarów.

Źródło: moto.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA