fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

MOTO Parking

  • 06.05.2021

Audi Q4 e-tron: To będzie najtańsze elektryczne Audi

Audi zaprezentowało studyjną wersję Q4 e-tron na salonie w Genewie w 2019 roku. Teraz Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron zostały zaprezentowane jako wersje produkcyjne. Te elektryczne SUV-y pojawią się u dealerów w połowie tego roku.

Q4 e-tron to w pełni elektryczny, kompaktowy SUV. Wizualnie nowe modele nie różnią się zbytnio od studyjnego modelu pokazanego w 2019 roku. Przód z wyraźnie zaznaczonym grille, duże koła, klasyczne klamki, a z tyłu listwa świateł LED biegnąca przez całą szerokość karoserii. Opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix LED, a kierowca ma możliwość wyboru czterech charakterystyk świateł do jazdy dziennej. Przy długości 4,59 metra, szerokości 1,87 metra i wysokości 1,63 metra Q4 e-tron znajduje się pomiędzy Q5 i Q3. Przy rozstawie osi 2,76 metra, Q4 oferuje we wnętrzu prawie tyle miejsca ile jest w Q5. Do wyboru jest osiem kolorów lakieru, w tym nowy metaliczny odcień fioletowy Aurora. Oprócz wyposażenia podstawowego, dostępne są dwie linie wyposażenia zewnętrznego: advanced i S line exterior.

Audi-Q4 e-tron

Audi-Q4 Sportback e-tron

Nowe Audi Q4 e-tron ma we wnętrzu miejsce dla czterech pasażerów, a z tyłu siedzi się siedem centymetrów wyżej niż z przodu. Mimo to Audi zapewnia, że jest wystarczająco miejsce nad głową. Sporo jest miejsca na bagaż – 520 litrów. Jeśli złożymy uzyskamy przestrzeń ładunkową o pojemności 1490 litrów. W wersji Sportback jest to odpowiednio 535 i 1460 litrów. Deska rozdzielcza ma typowy dla modeli Audi wygląd i rozmieszczenie przyrządów. Nie ma tu eksperymentów. Kierownica ma nowy wygląd – jest w kształcie sześcianu. Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza, klienci mogą wybierać pomiędzy czernią, stalową szarością, brązem Santos lub pergaminowym beżem.

Audi Q4 E-Tron i Q4 Sportback E-Tron są dostępne w trzech wersjach napędu i dwóch pojemnościach akumulatorów. Podstawowy model Q4 35 E-Tron ma akumulator 52 kWh, jeden silnik zamontowany na tylnej osi o mocy 170 KM. Q4 40 E-Tron ma akumulator o pojemności 77 kWh i jeden silnik o mocy 204 KM. Q4 50 e-tron ma również akumulator o pojemności 77 kWh, ale jako jedyny posiada napęd na cztery koła i dwa silniki elektryczne (po jednym przy każdej osi) o łącznej mocy 299 KM. Największy zasięg oferuje wersja 40 E-Tron – 520 km według WLTP. Audi obiecuje, że dziesięć minut ładowania, w idealnych warunkach zapewnia energię wystarczającą na przejechanie około 130 km (WLTP), a mniejszą wersję baterii od pięciu do 80 procent naładujemy w czasie 38 minut. Elektryczne SUV-y wykorzystują dane nawigacji i topografii, aby zapewnić jak najbardziej skuteczną rekuperację. Oba modele mogą ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg (z przyhamowaniem, nachylenie terenu 12 proc.), a wersje quattro do 1200 kg.

Audi-Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 E-Tron powinno pojawić się w sprzedaży w czerwcu 2021 roku, a wersja Sportback późnym latem. Póki co nie znamy polskich cen tego modelu, za to wiemy, że podstawowy model Q4 35 E-Tron kosztuje na rynku niemieckim 41 900 euro ( Sportback jest droższy o 2000 euro). To sporo mniej od zwykłego e-trona, którego cennik w Niemczech rozpoczyna się od 69 100 euro. Kwota 41 tys. euro to pułap cenowy Audi S3 i A4 Avant.

Audi-Q4 Sportback e-tron

Audi-Q4 Sportback e-tron

Audi-Q4 Sportback e-tron

Źródło: moto.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA