fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

MOTO Biznes

Problem dla polskich firm: maleje produkcja aut w Niemczech

Niedługo cieszył się niemiecki przemysł wzrostem produkcji samochodów. Jak informuje AutomotiveSuppliers.pl, w październiku, po dwóch miesiącach wzrostu liczba samochodów opuszczająca niemieckie fabryki znowu spadła.

W październiku z linii montażowych zjechało 405,4 tys. aut, co jest wynikiem 5 proc. słabszym niż przed rokiem. Na spadek produkcji miał wpłynąć zdecydowanie niższy popyt na niemieckie samochody za granicą: eksport zmalał o 303 tys. sztuk, czyli o 10 proc. Od początku tego roku w Niemczech zostało wyprodukowanych 3,98 mln samochodów osobowych. To o 9 proc. mniej niż w pierwszych dziesięciu miesiącach 2018 r. Na eksport trafiło 2,98 mln aut, co oznacza spadek o 12 proc.

Negatywny trend w niemieckim przemyśle samochodowym ciągnie się od dłuższego czasu. Jak podawał renomowany monachijski „ifo Institute”, już w styczniu zniknęły szanse poprawy w niemieckiej branży motoryzacyjnej, która jeszcze w grudniu ubiegłego roku liczyła na ożywienie rynku i wzrost sprzedaży aut. Początek roku przyniósł wyraźne pogorszenie nastrojów wśród niemieckich producentów, a oczekiwania eksportowe „ifo” w przemyśle spadły w pierwszym miesiącu obecnego roku do 5,9 punktów bilansowych z 8,7 punktów bilansowych w grudniu. Potem było już tylko gorzej. Według niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego VDA, w pierwszym półroczu 2019 r. produkcja samochodów osobowych w niemieckich fabrykach wyniosła 2,49 mln sztuk i zmalała w porównaniu z tym samym okresem ub. roku o 12 proc.

Problemy niemieckiej branży motoryzacyjnej będą mocno odbijać się w Polsce. Niemcy są dla niej najważniejszym rynkiem eksportowym z 36-procentowym udziałem (w całym 2018 r.) w eksporcie części i komponentów do produkcji oraz 30-procentowym w eksporcie samochodów.

Źródło: moto.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA