fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

MOTO Biznes

Koniec Forda S-Max i Galaxy, Mondeo będzie crossoverem

Ford bezwzględnie zmienia politykę modelową. W niedalekiej przyszłości wprowadzi na rynek crossovera, który zastąpi modele Mondeo, S-Max i Galaxy.

Ford się zmienia. Według doniesień amerykańskich pism motoryzacyjnych Mondeo taki jakiego znamy przestanie istnieć. Faktem jest, że klasyczne sedany sprzedają się coraz gorzej. Nie bez powodu co jakiś czas pojawiają się plotki o tym, że Volkswagen Passat nie doczeka się następcy. Nowy, nienazwany model Forda ma bazować na elastycznej platformie nazwanej C2, na której opiera się między innymi aktualny Ford Focus. Na jej bazie można zbudować mały samochód typu Ford Fiesta oraz siedmiomiejscowego SUV-a Forda Edge. Nawet nadchodzący nowy Transit i Ford Tourneo otrzymają przednią część tej platformy.

Według amerykańskiej prasy motoryzacyjnej Ford Mondeo nie doczeka się następcy.

Crossover napędzany będzie silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6d oraz hybrydową jednostką benzynową z 48 Voltową instalacją elektryczną. Wśród silników powinien też się znaleźć 1,5-litrowa, trzycylindrowa jednostką napędowa Ecoboost, która będzie tzw. miękką hybrydą. Nie wiadomo, czy model zastępujący Mondeo otrzyma napęd na cztery koła czy zamiast tego elektroniczną kontrolę trakcji, która zadba o większą przyczepność.

Ford kończy również produkcję modeli Galaxy i S-Max.

Wraz z zaprzestaniem produkcji modeli Galaxy i S-Max, Ford wycofuje się całkowicie z segmentu vanów. Wcześniej zniknęły z oferty takie modele jak C-Max, Grand C-Max i B-Max. Jako zastępstwo dla wycofanych modeli mają posłużyć crossovery – nowy Ford Puma czy Ford Kuga. Klienci S-Max będą przyciągnięci przez crossovera Mondeo, a do nabywców Galaxy skierowany jest Edge z opcją siedmiu miejsc.

Nowy Ford Puma ma przyciągnąć klientów wycofanych modeli C-Max, Grand C-Max i B-Max.

Według analizy Kelley Blue Book, amerykańskiej firmy zajmującej się oceną pojazdów i badaniami motoryzacyjnymi sprzedaży w USA mniej niż połowa klientów modelu Fusion pozostaje lojalna wobec marki. Użytkownicy przesiadają się najczęściej do Hondy CR-V i Toyoty RAV4. Sprzedaż klasycznych sedanów Forda spadła do najniższego poziomu od 2009 roku.

Źródło: moto.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA