Zmiany w programie Miles&More. Lufthansa daje i odbiera

Od 1 stycznia 2021 Grupa Lufthansy, właściciel programu lojalnościowego Miles&More przejdzie głębokie zmiany. Tak jak to było w poprzednich korektach nie wszystkie będą korzystne dla uczestników programu, z którego korzysta także LOT.

Aktualizacja: 17.11.2019 13:12 Publikacja: 17.11.2019 12:19

Zmiany w programie Miles&More. Lufthansa daje i odbiera

Foto: Bloomberg

Właściciel programu przekonuje, że jest inaczej. — Chcemy sprawić, by pasażerowie, którzy często z nami latali zostali docenieni.— przekonuje Markus Binkert, wiceprezes Hub Munich i szef marketingu Lufthansy. Jego zdaniem M&M będzie teraz oferować najbardziej atrakcyjny i najprostszy program lojalnościowy, który odzwierciedla nowoczesną definicję podróży klasą premium.

Lufthansa nazywa to „uproszczeniem" warunków uczestnictwa. Rzeczywiście naliczanie mil (punktów) będzie prostsze, a szczęśliwcy, którzy przynajmniej 10 lat utrzymywali status Frequent Flyer (FF) (karta srebrna) i Senator (karta złota) oraz HON Circle i wybierali linie z programu M&M (Grupa Lufthansy - Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings plus linie partnerskie LOT, Croatia Airlines, Air Dolomiti, Luxair) mają szanse na uzyskanie dożywotnio raz przyznanych przywilejów. I tutaj jest haczyk. Bo nie dosyć, że muszą wykazać się 10-letnią lojalnością, to jeszcze w przypadku FF muszą udokumentować wylatanie w tym okresie 7,5 tys. pkt kwalifikowanych, a Senatorzy i posiadacze statusu HON po 10 tys. pkt kwalifikowanych. Co to są punkty kwalifikowane? Mają być naliczane będą za loty liniami Grupy LH i partnerskimi, w tym LOTem. Ale już nie np. tajlandzkim Thai, Singapore Airlines, czy Turkish Airlines. — za loty tymi przewoźnikami otrzymamy punkty zwyczajne. To barierka postawiona bardzo wysoko. Załóżmy więc, że ktoś lata rzeczywiście bardzo często, to aby uzyskać dożywotnio np. status Senatora musiałby rocznie odbyć 20 powrotnych podróży w klasie biznes. I to przez 10 lat.

Od 1 stycznia 2021 pasażerowie latający liniami należącymi do M&M, bądź pozostałymi 21 liniami członkowskimi należącymi do Star Alliance nie będą otrzymywali mil, tylko punkty. Liczba punktów, jakie zbiera uczestnik nie będzie w tej chwili uzależniona od klasy rezerwacyjnej, ale od tego, czy rejs odbywał się w ekonomii, ekonomii premium, biznesie, czy w pierwszej, oraz czy podróż była na terenie Europy, czy był to lot międzykontynentalny.

I tak: za rejsy europejskie (krajowe) uzyskamy 5 pkt za każdy przelot, tyle samo zaliczymy lecąc klasą eko premium. W biznesie ta liczba się podwaja, podobnie „zarobimy" w klasie pierwszej. W lotach międzykontynentalnych za rejs klasą ekonomiczną dostaniemy 15 pkt, za eko premium – 20, 50 za biznes i 70 za Firsta. I teraz najważniejsze kryteria są podwójne: status FF wymaga uzyskania 160 punktów rocznie z czego 80 musi być kwalifikowane i „zarobione" w grupie przewoźników korzystających z M&M (dotychczas była to konieczność wylatania 35 tys. mil, bądź wykonania 30 rejsów obojętne jakim przewoźnikiem ze Star Alliance). W przypadku Senatora (dotychczas 100 tys. mil raz na dwa lata) ta liczba rośnie do 400 punktów, z czego 240 musi zostać „przelecianych" w M&M.

Najtrudniej będzie oczywiście utrzymać status HON Circle, bo zamiast konieczności zebrania 600 tys. mil w ciągu dwóch lat latając liniami Stara, teraz trzeba będzie uzbierać 1,5 tys. punktów kwalifikacyjnych w ciągu jednego roku kalendarzowego i to wyłącznie latając liniami M&M, a nie np. japońską ANA, czy amerykańskim United. Jedyną zmianą na lepsze, w przypadku zmian w warunkach wymaganych do osiągnięcia najwyższego statusu, jest możliwość aspirowania do statusu HON dzięki punktom kwalifikacyjnym także w przypadku podróży klasą ekonomiczną bądź eko premium. Dotychczas do tego elitarnego klubu M&M wchodziło się latając wyłącznie biznesem i klasą pierwszą. Tyle, że można było zbierać mile latając wszystkimi przewoźnikami Stara.

Jak informuje Lufthansa nie zmienią się zasady korzystania z nagród, w tym biletów „kupowanych" dotychczas za mile. Znikną natomiast gwiazdki, którymi M&M od roku 2013 obdarował swoich członków posiadających srebrną, złotą, bądź czarną kartę. Za każdy dzień uczestnictwa posiadacze srebrnej karty otrzymywali jeden pkt, złotej – 2, a czarnej – 3. Pięć tysięcy dni daje jedną gwiazdkę, 10 tys.— dwie, a 15 tys.- trzy. Co dają gwiazdki? Praktycznie nic, poza tym, że można (nadal) uczestniczyć w ciekawych wydarzeniach, tyle że trzeba było za nie drogo płacić. Np posiadacz 2 gwiazdek na koncert w Wiedniu musi wydać 35 tys. mil, czyli tyle, ile kosztuje (plus opłaty) powrotny bilet w Europie. Najczęściej bilet na koncert wyjdzie taniej. To prawda, gwiazdki miło wyglądają na kartach lojalnościowych i wywieszkach bagażowych.

I jeszcze jedno: osoby, które od roku 2021 nie będą kwalifikowały się do utrzymania statusu mają szanse swoje przywileje wydłużyć. Jeśli w 2020 roku FF wylata 35 tys. mil, Senator 100 tys. a HON 600 tys. łącznie w 2019 i 2020, to otrzymają przedłużenie statusu odpowiednio do 2021 i 2023.

Właściciel programu przekonuje, że jest inaczej. — Chcemy sprawić, by pasażerowie, którzy często z nami latali zostali docenieni.— przekonuje Markus Binkert, wiceprezes Hub Munich i szef marketingu Lufthansy. Jego zdaniem M&M będzie teraz oferować najbardziej atrakcyjny i najprostszy program lojalnościowy, który odzwierciedla nowoczesną definicję podróży klasą premium.

Lufthansa nazywa to „uproszczeniem" warunków uczestnictwa. Rzeczywiście naliczanie mil (punktów) będzie prostsze, a szczęśliwcy, którzy przynajmniej 10 lat utrzymywali status Frequent Flyer (FF) (karta srebrna) i Senator (karta złota) oraz HON Circle i wybierali linie z programu M&M (Grupa Lufthansy - Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings plus linie partnerskie LOT, Croatia Airlines, Air Dolomiti, Luxair) mają szanse na uzyskanie dożywotnio raz przyznanych przywilejów. I tutaj jest haczyk. Bo nie dosyć, że muszą wykazać się 10-letnią lojalnością, to jeszcze w przypadku FF muszą udokumentować wylatanie w tym okresie 7,5 tys. pkt kwalifikowanych, a Senatorzy i posiadacze statusu HON po 10 tys. pkt kwalifikowanych. Co to są punkty kwalifikowane? Mają być naliczane będą za loty liniami Grupy LH i partnerskimi, w tym LOTem. Ale już nie np. tajlandzkim Thai, Singapore Airlines, czy Turkish Airlines. — za loty tymi przewoźnikami otrzymamy punkty zwyczajne. To barierka postawiona bardzo wysoko. Załóżmy więc, że ktoś lata rzeczywiście bardzo często, to aby uzyskać dożywotnio np. status Senatora musiałby rocznie odbyć 20 powrotnych podróży w klasie biznes. I to przez 10 lat.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
100 zł za 8 dni jazdy pociągami. Koleje Śląskie kuszą na majówkę. A inni?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego