Samoloty KC-46 będące pochodną cywilnej wersji B767 są przystosowane do tankowania w powietrzu paliwa przez samoloty wojskowe USA, krajów sojuszniczych i koalicyjnych, otrzymają certyfikat dodatkowego typu (STC).

- To istotny etap, bo oznacza pokonanie jednej z ostatnich przeszkód przed pierwszą dostawą samolotu lotnictwu wojskowemu USA - oświadczył wiceprezes koncernu ds. samolotów-cystern i szef programu, Mike Gibbons. Boeing realizuje teraz kontrakt na dostawę pierwszych 34 samolotów ze spodziewanych 179.

Boeing ogłaszając w lipcu bilans kwartalny poinformował, że przeznaczy dodatkowe 426 mln dolarów brutto na program w związku z usunięciem opóźnień w testach i zmianami w produkcji 8 samolotów będących w różnym stopniu zaawansowania. Analitycy obawiali się, że dodatkowe koszty programu KC-46 wpłyną na ceny akcji, jako że doszło do nich przy nie zmienionej prognozie zysków i przepływów gotówkowych.