Na przełomie lat 2019 i 2020 CPK planuje wskazać doradcę strategicznego, czyli międzynarodowy podmiot z doświadczeniem inwestycyjnym w zakresie projektowania, budowy i zarządzania portami przesiadkowymi. Następnie zleci mu plan generalny Portu Lotniczego Solidarność, czyli tzw. master plan. Ma on zawierać m.in.: prognozy ruchu lotniczego, określenie planowanej infrastruktury CPK i wstępny plan jej ulokowania, etapy budowy i ostateczny model biznesowy nowego portu lotniczego.

Rada nadzorcza spółki CPK podjęła uchwałę w sprawie oddelegowania Sylwii Matusiak do wykonywania czynności członka zarządu (zasiada ona w radzie CPK od momentu rozpoczęcia działalności). Do jej zadań należy nadzór nad biurem komunikacji i PR i nad biurem strategii i współpracy międzynarodowej CPK.

Matusiak ukończyła studia na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i studia podyplomowe MBA w Wyższej Szkole Menedżerskiej. Od lipca 2018 roku do lipca 2019 roku zarządzała działem komunikacji i marketingu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy na obszarze około 3 tys. ha zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny.