Czterech chętnych do ratowania Alitalii

Czterech potencjalnych inwestorów wyraziło 14 lipca do godz. 18 wstępne zainteresowanie przystąpieniem do konsorcjum ratującego Alitalię. - Są oferty, jutro wybierzemy najambitniejsze - stwierdził wicepremier Luigi Di Maio

Publikacja: 15.07.2019 17:20

Czterech chętnych do ratowania Alitalii

Foto: Bloomberg

Niewiążące oferty na piśmie zostały złożone bankowi inwestycyjnemu Mediobanca, który doradza państwowym kolejom Ferrovie dello Stato (FS) w zorganizowaniu konsorcjum ratującego narodowego przewoźnika. Dotychczas chętnymi były: kolej, Delta Air Lines i resort gospodarki i finansów (MEF), ale brakowało jeszcze 300 mln euro w do wypełnienia planu ratunkowego.

W niedzielę pojawili się nowi kandydaci: grupa budująca drogi i mosty Toto Holding, prezes klubu piłkarskiego Lazio, Claudio Lotito, większościowy udziałowiec kolumbijskiej linii lotniczej Avianca, German Efromovich ioperator włoskich autostrad i rzymskich lotnisk, grupa Atlantia. Ta ostatnia zastrzegła, że "jesteśmy zainteresowani, ale najpierw musimy przeanalizować  plan i sprawdzić jego wykonalność" - podał dziennik finansowy "Il Sole 24 Ore".

- Potrzebujemy nowej Alitalii, która przyczyni się do rozwoju turystyki w kraju, będzie dowodzić turystów z całego świata do najpiękniejszego kraju na świecie, do Włoch - napisał w Facebooku wicepremier Luigi Di Maio.

Kierownictwo FS zbierze się 15 lipca dla dokonania oceny zgłoszonych propozycji i poinformuje rząd o potencjalnym składzie konsorcjum - podał Reuter. Od tej pory w ciągu niecałych 15 dni ma dojść do sfinalizowania wiążących ofert i planu ratunkowego dla Alitalii - dodał "Il Sole 24 Ore".

Proporcja udziałów w Newco Nuova Alitalia powinna wyglądać: 35 proc. dla kolei FS, 10-15 proc. dla Delty, 15 proc. dla MEF, a pozostałe 35-40 proc. związane z zainwestowaniem 350-400 mln euro przypadnie tym, którzy zaoferują najlepsze warunki - dodał "Il Sole".

Kapitał początkowy Newco wyniesie miliard euro - przekazał kandydatom Mediobanca.

Niewiążące oferty na piśmie zostały złożone bankowi inwestycyjnemu Mediobanca, który doradza państwowym kolejom Ferrovie dello Stato (FS) w zorganizowaniu konsorcjum ratującego narodowego przewoźnika. Dotychczas chętnymi były: kolej, Delta Air Lines i resort gospodarki i finansów (MEF), ale brakowało jeszcze 300 mln euro w do wypełnienia planu ratunkowego.

W niedzielę pojawili się nowi kandydaci: grupa budująca drogi i mosty Toto Holding, prezes klubu piłkarskiego Lazio, Claudio Lotito, większościowy udziałowiec kolumbijskiej linii lotniczej Avianca, German Efromovich ioperator włoskich autostrad i rzymskich lotnisk, grupa Atlantia. Ta ostatnia zastrzegła, że "jesteśmy zainteresowani, ale najpierw musimy przeanalizować  plan i sprawdzić jego wykonalność" - podał dziennik finansowy "Il Sole 24 Ore".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Prezes PKP Cargo stracił stanowisko. Jest decyzja rady nadzorczej
Transport
Airbus Aerofłotu zablokował lotnisko w Tajlandii. Rosji brakuje części do samolotów
Transport
Francuscy kontrolerzy w akcji. Odwołane loty także z Polski
Transport
PKP Cargo traci udziały w polskim rynku
Transport
W Afryce Rosja zbuduje swoje porty. Znane są potencjalne lokalizacje