Dzisiaj nowy port jest już gotowy na przyjmowanie samolotów. Na razie tylko testujących go.
W 2014 roku zaplanowano, że jego budowa potrwa 5 lat a obiekt będzie oddany ostatniego dnia czerwca 2019 roku, jego oficjalne otwarcie zostało zaplanowane na 30 września, kiedy przypada święto narodowe Chińskiej Republiki Ludowej. Jest to wyjątkowo krótki czas jak na zbudowanie tak skomplikowanego portu lotniczego. Jak mówią Chińczycy, budujący go ludzie pracowali w tempie, które pozwoliłoby na postawienie 18-piętrowego budynku dziennie.
Koszt budowy lotniska, które w przyszłości ma być jednym z najnowocześniejszych na świecie wyniósł 12,9 mld dolarów. W 2021 roku port ma obsłużyć 45 milionów pasażerów, w 2025 roku 72 miliony, a piętnaście lat później — 100 milionów.
Po inauguracji Daxing International, liczba pasażerów obsługiwanych przez przepełnione główne lotnisko Pekinu, Beijing Capital, spadnie z obecnych 100 mln do 82 mln rocznie - poinformował CAAC.
Jeśli chodzi o nowy port to, jak pisze chińska agencja prasowe Xinhua, już w tej chwili jest on połączony liniami kolejowymi ze stolicą. Otwarta została też linia metra z centrum miasta. Wkrótce będzie tam też doprowadzona 8-pasmowa autostrada.