Samoloty Boeinga zaczną loty we flocie Lufthansy już najbliższej zimy i w I półroczu 2022 r., samoloty Airbusa zostaną dostarczone w latach 2027-28. Tym samym liczba dużych boeingów zamówionych przez Lufthansę wzrosła do 45, a takich airbusów również do 45. Nowe samoloty będą zastępować 4-silnikowe A340. Liczba 4-silnikowych maszyn zmaleje do 15 proc. floty w połowie bieżącej dekady.

Wcześniejsza eksploatacja boeingów stała się możliwa, bo zostały wyprodukowane dla innych linii lotniczych, które nie mogły ich odebrać z powodu zapaści w przewozach wywołanej przez pandemię. Wymiana floty będzie dotyczyć 175 nowych, bardziej ekonomicznych maszyn w bieżącej dekadzie. W 2021 r. Lufthansa będzie odbierać średnio po jednym co miesiąc samolocie z rodziny A320neo, do 2027 r. ma otrzymać dalsze 107.

Lufthansa podała przy okazji, że nowe maszyny będą zużywać ok. 2,5 litrów paliwa mniej na pasażera i na 100 km trasy, o ok. 30 proc. mniej od wielu modeli używanych obecnie i wcześniej. Ich zakup jest zgodny z warunkami ustanowionymi przez skarb państwa w ramach umowy z rządem federalnym o zmniejszeniu pomocy publicznej, także zgodny z polityką przewoźnika nie inwestowania więcej od kosztów deprecjacji aktywów i amortyzacji.