Trzeci na świecie producent samolotów poniósł roczną stratę netto 669 mln reali (183 mln dolarów) wobec zysku 850,7 mln reali (264 mln USD) rok wcześniej, a w ostatnim kwartale stratę 78,1 mln (18,1 mln USD) po zysku 132 mln z powodu odpisu na prace badawczo-rozwojowe gamy samolotów dyspozycyjnych Legacy, których sprzedaż wypadła gorzej do oczekiwań. Zysk operacyjny EBIDTA zmalał o 39 proc. w IV kwartale do 409,5 mln reali, a roczny o 25 proc. do 1,714 mld reali, bo dział samolotów dyspozycyjnych poniósł stratę 57.5 mln dolarów, a wojskowy 183 mln dolarów.

Roczne obroty pozostały niemal bez zmiany: 18,72 mld reali wobec 18,77 mld w 2017 r. Połowę zapewnił dział cywilnych samolotów regionalnych, który poprawił je o 38 proc., a w ramach umowy z Boeingiem przejdzie pod jego kontrolę za 5,26 mld dolarów.

Embraer dostarczył w 2018 r. 90 samolotów regionalnych, mniej od 101 w 2017 r. i 91 dyspozycyjnych wobec zakładanych 105-125. Akcje firmy straciły w całym roku 15 proc., większość po uprzedzeniu w styczniu, że nie wypracowała spodziewanych rocznych wyników i że nie liczy na zyski w 2018 i 2019 r.