Pieniądze wyłoży mazowiecki samorząd. Dokapitalizowanie nastąpi poprzez ustanowienie nowych udziałów, które w całości zostaną objęte przez Województwo Mazowieckie.

- Dzisiejsza decyzja wspólników, to wielki krok w kierunku zakończenia wielomiesięcznego impasu na naszym lotnisku. Mamy nadzieję, że to początek dalszych zmian, które pozwolą wrócić portowi na drogę dynamicznego rozwoju – powiedział po zakończeniu zebrania Leszek Chorzewski, p.o. prezesa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.

Modernizacja lotniska ma pozwolić na zwiększenie obsługi do 6 mln pasażerów w ciągu 5 lat. Bez inwestycji lotnisko w Modlinie miałoby niewielkie szansę na osiągnięcie rentowności. Modlin obsługuje regularne rejsy Ryanaira na ponad 50 kierunkach, a także czartery. W 2018 roku Ryanair uruchomił nowe trasy do Kijowa, Lwowa, Ammanu, Burgas, Rimini oraz Pescary. W ub. roku wyremontowano drogę startową lotniska, uruchomiono także nową wieżę kontroli ruchu. W tym roku ma powstać baza paliw firmy Orlen Aviation. Planowana jest także budowa linii kolejowej prowadzącej do lotniska. Tory zostałyby poprowadzone od stacji Modlin do planowanej stacji Mazowiecki Port Lotniczy. Dokapitalizowanie portu pozwoli także na budowę terminalu tymczasowego i nowych płyt postojowych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace budowlane byłyby przeprowadzone pomiędzy połową 2020 a końcem 2022 roku.

Port Lotniczy Warszawa-Modlin działa od 2012 r. W 2018 r. przez lotnisko przewinęło się niespełna 3,1 mln pasażerów. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. W styczniu odprawiono 234,5 tys. osób, co daje 2-procentowy wzrost r/r. Natomiast w okresie styczeń – luty Modlin obsłużył łącznie 463,3 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 3,9 proc. i zarazem historycznie najwyższe przewozy w tych dwóch miesiącach od początku działania portu.