Pipistrel Miniliner ma być idealnym rozwiązaniem na trasy regionalne. Samolot będzie miał 20 foteli pasażerskich i na jednym tankowaniu ekologicznym paliwem powinien przelecieć 1000 km. Szacunki wskazują, że maszyna pozwoli obniżyć koszty eksploatacyjne w stosunku do obecnych samolotów podobnego typu nawet o 40 proc. Producent liczy, że otrzyma pełną certyfikację najpóźniej do 2030 roku.

Całe przedsięwzięcie współfinansowane jest przez Unię Europejską w ramach programu Unifier 19, który ma pomóc wprowadzić na rynek zeroemisyjne lub niemal zeroemisyjne środki transportu lotniczego.

Słoweński Pipistrel znany jest z poszukiwania alternatywnych rodzajów napędów dla samolotów. Przed dwoma laty do seryjnej produkcji wszedł pierwszy samolot elektryczny tej firmy - mały ultralekki Alpha Electro. Ważąca 300 kg dwumiejscowa maszyna utrzymuje się w powietrzu godzinę i jest w stanie pokonać około 160 km. Pełne „zatankowanie" prądem to koszt około 15-20 zł. Samolot jest obecnie wykorzystywany głównie w celach szkoleniowych.