Zysk operacyjny grupy bez elementów nadzwyczajnych zwiększył się w 2017 r. o 19 proc. do 3,015 mld euro z 2,535 mld, a analitycy przewidywali 3,046 mld. Grupa zakłada jego dalszą poprawę w bieżącym roku, analitycy wymieniają liczbę 2,7 mld euro.

IAG zwróci w tym roku akcjonariuszom 500 mln euro w ramach planu skupu swych akcji, drugiego w ostatnich 2 latach. podwyższyła też o 15 proc. do 27 eurocentów roczną dywidendę.

Dyrekcja prowadzi ponadto rozmowy o kupnie nowych samolotów dla swej taniej wypustki Level, którą utworzyła w 2017 r. W bieżącym roku będzie ona mieć pięć A330, bo zdaniem prezesa IAG, Willie Walsha oferują skuteczniejszy sposób rozpoczęcia działalności niż nowsze B787 Dreamliner. Plan zakłada zwiększenie floty Level do 15 maszyn w2022 r., z możliwością dalszego rozwoju. — Widzimy duże możliwości współpracy z Airbusem i Boeingiem. Dreamlinery będą bardziej odpowiednie w dalszej etapie rozwoju tej linii — powiedział Walsh analitykom.