Urząd ogłosił o przyznaniu Wietnamowi oceny „kategorii 1". — To uznanie nas przez bardzo doświadczony urząd lotniczy, który wymaga bardzo wysokich norm bezpieczeństwa — powiedział agencji Reutera minister transportu Nguyen Ngoc Dong.
Obecnie nie ma bezpośrednich lotów między obu krajami mimo dużego rynku turystycznego i wizyt krewnych i przyjaciół.
Do Stanów chcą latać państwowy przewoźnik Vietnam Airlines i prywatne VietJet Aviation i nowy Bamboo Airways. Prezes tego ostatniego, Trinh Van Quyet powiedział, że brane są pod uwagę Seattle, Los Angeles i San Francisco (w Kalifornii mieszka najwięcej tzw. boat people), pierwsze połączenie ruszy pod koniec 2020 r. albo na początku 2021 r. Ta linia zamówiła u Boeinga 20 dreamlinerów.
Główny analityk w CAPA Centre for Aviation, Brendan Sobie uważa, że ocena FAA jest istotna dla Wietnamu symbolicznie i politycznie, ale jego zdaniem wietnamskim przewoźnikom będzie trudno osiągnąć rentowność połączeń ze Stanami z powodu braku popytu na podróże służbowe klasą biznes, znacznie droższą.
„Dla Vietnam Airlines uruchomienie połączeń ze Stanami jest naszą polityczną odpowiedzialnością jako narodowego przewoźnika. Czy dany szlak będzie rentowny czy nie, będzie zależeć od wielu kwestii technicznych i od samolotów" — stwierdza komunikat tej linii cytowany przez Reutera.