Ukraine International Airlines: Największa zaleta, to niskie ceny

Katastrofa samolotu Ukraine Airlines tuż po starcie z lotniska im. Imama Chomeiniego w Teheranie zwróciła uwagę na ukraińskie linie lotnicze Ukraine International Airlines (UIA). Na razie nie wiadomo, co ostatecznie było przyczyną wypadku. Wiadomo jedynie, że samolot Boeing 737 -800 NG był nowy i sprawny, bo trzy dni wcześniej przeszedł przegląd techniczny, a załoga była doświadczona.

Aktualizacja: 09.01.2020 12:20 Publikacja: 09.01.2020 10:48

Ukraine International Airlines: Największa zaleta, to niskie ceny

Foto: Bloomberg

Ceny jak w Ryanairze, komfort podróży jak u większości przewoźników — tak oceniane są ukraińskie linie na forach Największą wadą Ukraine International Airlines jest to, że dokądkolwiek by nie leciały, to zazwyczaj są spóźnione. Ale z obsługą pasażerów, także tych, którzy nie zdążyli na kolejny lot, na który mieli rezerwację, też dają sobie doskonale radę. Dlatego pasażerowie, którzy często latają UIA, sugerują, żeby przy krótkich przesiadkach (40 minut – godzina) w Kijowie liczyć się z tym, że nie zdążą na kolejny samolot. W takich wypadkach jednak nie ma żadnego problemu, by otrzymać vouchery na posiłki i nocleg w hotelu.

Czytaj także: Ukraina będzie szukać odłamków rosyjskiej rakiety

Czasami zaskoczeniem dla pasażerów jest to, że na lotnisku powinni pojawić się z już wydrukowaną kartą pokładową – tak jak jest to w niskokosztowych liniach lotniczych. Jeśli jej nie mają, muszą za tę usługę zapłacić 15 euro. Ale nie na wszystkich lotniskach jest to obowiązkowe i warto się wcześniej zainteresować, czy w danym porcie, gdzie odprawiamy się na rejs UIA, rzeczywiście jest taki wymóg. Zaskoczeniem jest także i to, że na dłuższych rejsach, np. trwającym 4 godziny przelocie z Madrytu do Kijowa, na pokładzie w klasie ekonomicznej bezpłatnie oferowana jest jedynie woda. Na rejsach długodystansowych jest pełna obsługa z posiłkami. I trzeba płacić tylko za alkohol.

W rankingu Skytrax, w którym to pasażerowie oceniają linie lotnicze, jakimi podróżowali Ukraine International, otrzymały dwie gwiazdki (o jedną mniej niż LOT). Najwyżej oceniane są tam przyjazny personel pokładowy, który doskonale mówi po angielsku, i ciekawa siatka oraz komfort podróży ze szczególnym podkreśleniem wystarczającej przestrzeni na nogi, a także — przy lotach długich — system rozrywki pokładowej, chociaż oferowane filmy nie są najnowsze. Największa wartość jednak to stosunek ceny do jakości oferowanego produktu. I tutaj UIA są nie do pobicia, zwłaszcza na kierunkach długodystansowych, np. z Warszawy do Bangkoku z przesiadką na lotnisku Kijów Boryspol.

Nie tylko zresztą Polacy odkryli atrakcyjne ceny. UIA są popularne w Wielkiej Brytanii. „Jeśli musisz polecieć jutro do Kazachstanu , zacznij poszukiwanie biletu od UIA — pisze na forum lotniczym Brytyjczyk, który często korzysta z oferty ukraińskiego przewoźnika — a potem dopiero zobacz, czy jakaś inna linia przebije tę cenę i czy komfort podróży wart jest tej różnicy ”— radzi. Zastrzega się jednak, że nie jest to opcja dla osób, którym się spieszy, ponieważ od czasu zajęcia Krymu przez Rosjan podróż wydłużyła się o godzinę, bo samolot musi oblecieć rosyjskie terytorium.

Pasażerowie UIA chwalą sobie wymienioną flotę tej linii. Nie ma w niej już starych rosyjskich maszyn. Trzon stanowią Boeingi 737-800 NG, są nowe Embraery i kilka starszych, ale określanych jako w pełni sprawne Boeingów 777ER, którymi Ukraińcy latają na trasach długodystansowych.

Linia, która powstała w 1992 roku, ma dzisiaj 39 samolotów (jeden straciła w katastrofie w Teheranie), którymi lata do 88 portów. Od 8 stycznia zawiesiła swoje połączenia do Iranu. Jednym z jej udziałowców jest Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju, pozostali, to Austrian Airlines i Swiss, Fundusz Własności Ukrainy i Program Ramowy na Rzecz Konkurencyjności i Innowacji (CIP).

Ceny jak w Ryanairze, komfort podróży jak u większości przewoźników — tak oceniane są ukraińskie linie na forach Największą wadą Ukraine International Airlines jest to, że dokądkolwiek by nie leciały, to zazwyczaj są spóźnione. Ale z obsługą pasażerów, także tych, którzy nie zdążyli na kolejny lot, na który mieli rezerwację, też dają sobie doskonale radę. Dlatego pasażerowie, którzy często latają UIA, sugerują, żeby przy krótkich przesiadkach (40 minut – godzina) w Kijowie liczyć się z tym, że nie zdążą na kolejny samolot. W takich wypadkach jednak nie ma żadnego problemu, by otrzymać vouchery na posiłki i nocleg w hotelu.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi