Rolls-Royce zmniejsza rozmiary. Będą cięcia etatów

Brytyjski producent silników samolotów zapowiedział zmniejszenie załogi (52 tys. ludzi) o 9 tys. osób i możliwość zamykania fabryk, aby dostosować się do mniejszego rynku lotniczego po pandemii.

Aktualizacja: 20.05.2020 14:32 Publikacja: 20.05.2020 12:25

Rolls-Royce zmniejsza rozmiary. Będą cięcia etatów

Foto: Bloomberg

- Chodzi o dostosowanie naszych mocy do przyszłego popytu — powiedział prezes Rolls-Royce, Warren East w BBC Radio. Jedna z bardziej rozpoznawalnych marek brytyjskich osiąga ponad połowę swych obrotów (ok. 15 mld funtów w 2019 r.) z sektora lotniczego, produkuje silniki do A350 i B787, redukcja zatrudnienia będzie dotyczyć głównie działu lotnictwa cywilnego — pisze Reuter.

Prezes East zapytany, czy dojdzie do zamykania fabryk, odparł: — Zmieniamy nasze rozmiary, bo oczywiście, kiedy likwiduje się działalność poniżej pewnego poziomu, to staje się to nieekonomiczne, więc jest to możliwe. Ale musimy to przekonsultować ze związkami i ustalić z nimi dokładnie, gdzie dojdzie do utraty miejsc pracy.

Centrala RR znajduje się w Derby, dwie trzecie pracowników działu lotnictwa cywilnego pracuje w W. Brytanii, więc redukcje w nim będą największe — powiedział East. Dyrekcja prowadzi już konsultacje ze związkami zawodowymi. Dział lotnictwa wojskowego nie wymaga zmniejszenia zatrudnienia.

Zmniejszenie załogi o 17 proc. pozwoli zaoszczędzić 1,3 mld funtów (1,59 mld dolarów) rocznie — ok. 700 mln tylko z kompresji etatów plus ok. 800 mln z restrukturyzacji kosztów gotówkowych. Firma będzie też zmniejszać wydatki na utrzymanie fabryk, nieruchomości i koszty kapitału.

Minister sprawiedliwości Robert Buckland zapytany, co rząd zrobi, by pomóc pracownikom Rolls-Royce, odpowiedział: — Będziemy musieli rozpatrzyć z pracodawcą opcje. Przyjrzymy się nie tylko RR, ale w całemu sektorowi, również wpływowi tego na łańcuchy dostaw, nie zapomnimy o nich, zrobimy wszystko co można, aby wesprzeć tę bardzo wykwalifikowaną część naszej gospodarki.

- Chodzi o dostosowanie naszych mocy do przyszłego popytu — powiedział prezes Rolls-Royce, Warren East w BBC Radio. Jedna z bardziej rozpoznawalnych marek brytyjskich osiąga ponad połowę swych obrotów (ok. 15 mld funtów w 2019 r.) z sektora lotniczego, produkuje silniki do A350 i B787, redukcja zatrudnienia będzie dotyczyć głównie działu lotnictwa cywilnego — pisze Reuter.

Prezes East zapytany, czy dojdzie do zamykania fabryk, odparł: — Zmieniamy nasze rozmiary, bo oczywiście, kiedy likwiduje się działalność poniżej pewnego poziomu, to staje się to nieekonomiczne, więc jest to możliwe. Ale musimy to przekonsultować ze związkami i ustalić z nimi dokładnie, gdzie dojdzie do utraty miejsc pracy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi