Indyjski oddział grupy lotniczej KLM, wchodzącej w skład holdingu Air France-KLM, opublikował w środę 17 lipca zaskakujący post na Twitterze, w którym wyjaśnił klientom, które miejsca w samolocie są najbezpieczniejsze, a które najgroźniejsze w przypadku rozbicia maszyny.
„Według danych zebranych przez <
>, największy wskaźnik ofiar śmiertelnych występuje w środkowych siedzeniach samolotu. Jednakże umieralność w przypadku przednich siedzeń jest marginalnie niższa, a najmniejsza jest w tylnej trzeciej części samolotu” – napisał KLMIndia w tweecie, który został już usunięty, jak donosi dziennik "The Independent".
Czytaj także: Boeing przeznaczy 50 mln dolarów na pomoc rodzinom
Kontrowersje wzbudziła nie tylko pisana luźnym tonem treść opatrzona zdjęciem fotela samolotu KLM unoszącego się w chmurach, ale też data publikacji tweeta. Było to bowiem dokładnie pięć lat po katastrofie samolotu Malaysia Airlines 17, który rozbił się na Ukrainie w wyniku zamachu. Zginęły wtedy wszystkie osoby znajdujące się na pokładzie – 283 pasażerów i 15 członków załogi.
Wpis wywołał oburzenie użytkowników Twittera, którzy momentalnie zarzucili przewoźnikowi brak wyczucia i szacunku dla rodzin ofiar, jak i swoich klientów. Negatywnych komentarzy było tak dużo, że linia postanowiła usunąć kontrowersyjny tweet i opublikowała już nowy wpis, w którym za niego przeprasza.