Linia zdradziła, gdzie w samolocie najłatwiej zginąć. Teraz przeprasza

Linie lotnicze KLM poinformowały pasażerów, w którym miejscu w samolocie mają największe szanse na przeżycie w czasie katastrofy. Wpis wywołał tak silne kontrowersje, że przewoźnik go usunął.

Aktualizacja: 19.07.2019 14:19 Publikacja: 19.07.2019 14:11

Linia zdradziła, gdzie w samolocie najłatwiej zginąć. Teraz przeprasza

Foto: materiały prasowe

Indyjski oddział grupy lotniczej KLM, wchodzącej w skład holdingu Air France-KLM, opublikował w środę 17 lipca zaskakujący post na Twitterze, w którym wyjaśnił klientom, które miejsca w samolocie są najbezpieczniejsze, a które najgroźniejsze w przypadku rozbicia maszyny.

„Według danych zebranych przez <

>, największy wskaźnik ofiar śmiertelnych występuje w środkowych siedzeniach samolotu. Jednakże umieralność w przypadku przednich siedzeń jest marginalnie niższa, a najmniejsza jest w tylnej trzeciej części samolotu” – napisał KLMIndia w tweecie, który został już usunięty, jak donosi dziennik "The Independent".

Czytaj także: Boeing przeznaczy 50 mln dolarów na pomoc rodzinom 

Kontrowersje wzbudziła nie tylko pisana luźnym tonem treść opatrzona zdjęciem fotela samolotu KLM unoszącego się w chmurach, ale też data publikacji tweeta. Było to bowiem dokładnie pięć lat po katastrofie samolotu Malaysia Airlines 17, który rozbił się na Ukrainie w wyniku zamachu. Zginęły wtedy wszystkie osoby znajdujące się na pokładzie – 283 pasażerów i 15 członków załogi.

Wpis wywołał oburzenie użytkowników Twittera, którzy momentalnie zarzucili przewoźnikowi brak wyczucia i szacunku dla rodzin ofiar, jak i swoich klientów. Negatywnych komentarzy było tak dużo, że linia postanowiła usunąć kontrowersyjny tweet i opublikowała już nowy wpis, w którym za niego przeprasza. 

Czytaj także: Porażka kontroli na Heathrow. Chłopiec wsiadł do samolotu bez biletu 

„Pragniemy szczerze przeprosić za nasz ostatni wpis. Post był oparty na publicznie dostępnych faktach lotniczych, nie jest on opinią KLM. Nigdy nie zamierzaliśmy zranić czyichś uczuć” – pisze przewoźnik.

Indyjski oddział grupy lotniczej KLM, wchodzącej w skład holdingu Air France-KLM, opublikował w środę 17 lipca zaskakujący post na Twitterze, w którym wyjaśnił klientom, które miejsca w samolocie są najbezpieczniejsze, a które najgroźniejsze w przypadku rozbicia maszyny.

„Według danych zebranych przez <

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Branża lotnicza rozpala emocje. Temat kampanii wyborczych w całej Europie
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie