Producent poinformował, że ATC jest zwieńczeniem udanego programu lotów próbnych, zaczętego 31 marca 2017 przez 3 samoloty, które przebywały w powietrzu łącznie przez 900 godzin. — Cieszymy się, że spełniliśmy surowe normy ustalone przez FAA i że możemy wprowadzić ten samolot na rynek dla naszych klientów. Po latach projektowania i testowania nasza ekipa dowiodła jakości, bezpieczeństwa i niezawodności najnowszego członka rodziny Dreamlinerów — oświadczył wiceprezes Boeinga i główny dyrektor programu 787, Brad Zaback.

B787-10 rywalizujący z A350 Airbusa jest trzecią, największą wersją B787 i może zabierać do 330 ludzi, o 7 więcej niż planowano początkowo, w konfiguracji 2 klas, ma zasięg 11 910 km, jest produkowany w North Charleston w Południowej Karolinie.

Boeing uzyskał dotąd zamówienia na 168 tych maszyn od 9 premierowych klientów: Singapore Airlines (49), Etihad (30), Air Lease (25), EVA Air (18), United Airlines (14), British Airways (12), GE Capital Aviation Services (10), Air France-KLM (7) i ANA (3). Emirates zapowiedział ostatnio kupno 40 samolotów.


Pierwszy egzemplarz powinna odebrać w marcu SIA, Boeing planuje dosatwy w tym roku 8 sztuk tej linii i po cztery Etihad i United.