Nowe czartery LOTu do Ameryki Południowej

Sześć kierunków czarterowych uruchomi LOT w tym sezonie zimowym. Wśród nich znajda się Rio de Janeiro i Panama, czyli miasta, które wcześniej nie były dostępne w ofercie polskiego przewoźnika.

Aktualizacja: 31.10.2017 10:03 Publikacja: 31.10.2017 09:29

Nowe czartery LOTu do Ameryki Południowej

Foto: materiały prasowe

Jak już informowaliśmy w „Rzeczpospolitej” i na rp.pl, inauguracja połączenia do Brazylii została zaplanowana na 2 listopada. Pierwszy rejs do Panamy wystartuje 25 grudnia.

Warszawę i Rio de Janeiro dzieli odległość 11 tys. km. Dreamliner LOTu pokona ją w 13 godz. 10 minut. Tyle samo potrwa podróż z Warszawy do Panamy. Będą to najkrótsze połączenia między stolicą Polski i Ameryką Południową. Jak wynika z umowy, jaką polski przewoźnik podpisał z biurem podróży Rainbow, zimą 2017/2018, czyli od końca października br. do końca marca przyszłego roku, LOT zawiezie turystów z Polski także do Meksyku, na Kubę, do Wietnamu i Tajlandii.

Do Rio, Panamy, oraz Miasta Ho Chi Minha w Wietnamie LOT będzie latał co 10-11 dni. Do stolicy Tajlandii — Bangkoku oraz Cancun w Meksyku i kubńskiego kurortu Varadero co tydzień. Wszystkie rejsy będą wykonywane samolotem Boeing 787 Dreamliner, na pokładzie którego znajdują się 252 fotele dla pasażerów w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.

LOT zamierza powiększyć swoją ofertę czarterową. —Prowadzimy już rozmowy z kilkoma kontrahentami w sprawie obsługi czarterowej kolejnych sezonów — mówi Iwona Stańczak, kierownik Działu Sprzedaży Czarterów LOT.

W ramach rozkładu zimowego 2017/2018 LOT będzie wykonywał ponad 50 rejsów czarterowych miesięcznie. Obecna umowa z Rainbow obowiązuje do końca marca 2018 r. Potem przeznaczony do operacji czarterowych Boeing 787 wróci do regularnej siatki połączeń LOT-u. Na razie na polskim rynku czarterów LOT nie jest dużym graczem, Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, jego udział w tym rynku w I poł. 2017 roku wyniósł zaledwie 2,99 proc. i przewiózł 41 tys. pasażerów.

Latem tego roku LOT odebrał dwa kolejne szerokokadłubowe samoloty Boeing 787-8 Dreamliner. Dzięki temu ich liczba we flocie polskiego przewoźnika wzrosła do ośmiu, a polski przewoźnik m.in. zwiększył częstotliwości rejsów do Seulu i Tokio oraz uruchomił nowe połączenie dalekodystansowe z Krakowa do Chicago. W przyszłym roku LOT odbierze trzy z zamówionych czterech większych Dreamlinerów w wersji 787-9, z których każdy będzie posiadał na pokładzie 294 fotele w trzech klasach podróży. Umożliwią one polskiemu przerwoźnikowi dalszy rozwój na kierunkach dalekodystansowych, m.in. uruchomienie od maja przyszłego roku rejsów z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago, inaugurację nowych kierunków w Azji oraz posłużą do obsługi kolejnych połączeń czarterowych.

Jak już informowaliśmy w „Rzeczpospolitej” i na rp.pl, inauguracja połączenia do Brazylii została zaplanowana na 2 listopada. Pierwszy rejs do Panamy wystartuje 25 grudnia.

Warszawę i Rio de Janeiro dzieli odległość 11 tys. km. Dreamliner LOTu pokona ją w 13 godz. 10 minut. Tyle samo potrwa podróż z Warszawy do Panamy. Będą to najkrótsze połączenia między stolicą Polski i Ameryką Południową. Jak wynika z umowy, jaką polski przewoźnik podpisał z biurem podróży Rainbow, zimą 2017/2018, czyli od końca października br. do końca marca przyszłego roku, LOT zawiezie turystów z Polski także do Meksyku, na Kubę, do Wietnamu i Tajlandii.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Transport
Katastrofa w Baltimore. Zerwane łańcuchy dostaw, koncerny liczą straty
Transport
Nowy zarząd Portu Gdańsk. Wiceprezes z dyplomem Collegium Humanum
Transport
Spore różnice wartości inwestycji w branżach
Transport
Taksówkarze chcą lepiej zarabiać. Będzie strajk w Warszawie
Transport
Trzęsienie ziemi w Boeingu. Odchodzą dwaj prezesi