Embraer zakłada roczne obroty od 5,7 do 6,1 mld dolarów (5,38-5,76 mld euro) wobec 6,2 mld w 2016 r., zysk operacyjny EBIT 450-550 mln, wyraźnie większy od 206 mln wypracowanych w ubiegłym roku.

Trzeci na świecie producent samolotów cywilnych zaksięgował w bilansie 2016 r. duże odpisy na zamknięcie śledztwa w sprawie korupcji trwającego 6 lat i na sfinansowanie odpraw dla dobrowolnie odchodzących z pracy. Poprawa struktury kosztów pozwoliła grupie pobawić wyniki już IV kwartału. Zysk netto skoczył o 76 proc do 195 mln dolarów, analitycy liczyli na 132 mln, zysk EBIT zwiększył się czterokrotnie do 277 mln, a EBITDA dwukrotnie do 379 mln. Marża operacyjna poprawiła się do 20,1 z 16,9 proc.

Dyrektor finansowy José Antonio Filippo oświadczył, że przewiduje jeszcze większą marżę operacyjną działu produkującego samoloty dyspozycyjne z powodu podniesienia ich cen i obniżenia kosztów produkcji. Embraer potwierdził zamiar dostarczenia w tym roku 105-125 takich maszyn, ale zmniejszył prognozowaną liczbę samolotów cywilnych do 97-102 sztuk. W 2016 r. dostarczył 108 samolotów.