Więcej Wizz Aira w Warszawie

Siódmy samolot w warszawskiej bazie na lotnisku Chopina i 7 nowych kierunków od czerwca 2017 - poinformował w Warszawie prezes Wizz Aira, Josef Varadi.

Aktualizacja: 25.10.2016 16:48 Publikacja: 25.10.2016 16:14

Foto: Wizz Air

Węgierska linia niskokosztowa w połowie sezonu letniego poleci do Bukaresztu, Bratysławy, Kijowa, Wilna oraz Lyonu, Nicei i Lamezia Terme w Kalabrii. Wszystko to będą trasy całoroczne. Cztery z nowych tras to bezpośrednia konkurencja dla LOTu, ale i ceny wyjściowe bardzo podobne, a niektóre - np. w lotach do Nicei za 219 złotych w jedną stronę, nawet minimalnie wyższe od tych, jakie można w promocjach upolować na stronach polskiego przewoźnika - od 169 złotych w dwie strony z bagażem.

Warszawa jest jednym z pierwszych miast, w których linia Wizz Air rozpoczęła swoją działalność w 2004 roku. Od tego czasu ponad 13 milionów pasażerów skorzystało z usług przewoźnika na trasach w warszawskiej siatce połączeń. W 2015 roku, Wizz Air przewiózł ponad 1,5 mln pasażerów na swoich niskokosztowych trasach z i do Warszawy, gdzie stworzył bezpośrednio 220 miejsc pracy (z nowymi połączeniami ta liczba zwiększy się o 36).

To kolejny etap rozwoju Wizz Aira na warszawskim lotnisku. W maju 2016 roku Wizz Air dodał szósty samolot i kolejne nowe kierunki ze stolicy Polski. Razem z ogłoszonymi dzisiaj nowymi połączeniami Wizz Air zaoferuje z Warszawy 48 tras do 25 krajów.

Przyszłoroczna oferta Wizz Aira z Lotniska Chopina, to 2,6 mln miejsc czyli o 22 proc. więcej, niż w 2016.

Po zwiększeniu liczby maszyn bazujących w Warszawie o kolejny A321 stołeczna flota Wizz Air będzie składać się z czterech Airbusów A320ceo, które przewożą 150 pasażerów i 3 typu Airbus A321ceo, na których pokładzie może się zmieścić 230 osób.

W tym roku Węgrzy dodali do swojej polskiej siatki ósme lotnisko, Olsztyn-Mazury i uruchomili 38 nowych tras. Po dodaniu kolejnego samolotu do warszawskiej floty, w czerwcu 2017 roku Wizz Air będzie miał 22 samoloty w bazach w Polsce oferując w sumie 147 tras z 8 polskich lotnisk. W całej swojej siatce linia obsługuje 400 tras i powoli zaczyna testować połączenia krajowe - w Rumunii z Bukaresztu do Kluż Napoka i w Bułgarii z Warny do Sofii. Jak powiedział prezes linii, Wizz Air teraz bardzo uważnie przygląda się połączeniom krajowym w Polsce.

Węgierska linia niskokosztowa w połowie sezonu letniego poleci do Bukaresztu, Bratysławy, Kijowa, Wilna oraz Lyonu, Nicei i Lamezia Terme w Kalabrii. Wszystko to będą trasy całoroczne. Cztery z nowych tras to bezpośrednia konkurencja dla LOTu, ale i ceny wyjściowe bardzo podobne, a niektóre - np. w lotach do Nicei za 219 złotych w jedną stronę, nawet minimalnie wyższe od tych, jakie można w promocjach upolować na stronach polskiego przewoźnika - od 169 złotych w dwie strony z bagażem.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Singapurskie Changi nie jest już najlepszym lotniskiem na świecie
Transport
Polowanie na rosyjskie samoloty. Pomagają systemy śledzenia lotów
Transport
Andrzej Ilków, prezes PPL: Nie zapominamy o Lotnisku Chopina. Straciliśmy kilka lat
Transport
Maciej Lasek: Nie wygaszamy projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Transport
Strajki bardzo zabolały Lufthansę. A to jeszcze nie koniec